نقش راهبردی بانک مرکزی در مسئولیت اجتماعی نظام بانکی

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تاکید کرد ؛

نقش راهبردی بانک مرکزی در مسئولیت اجتماعی نظام بانکی

سه‌شنبه, ژانویه 3, 2017 - 10:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک بر ضرورت حرکت بانکها به سمت مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: از سال ۹۰ تعدادی از بانکهای داخلی گامهایی در این مسیر برداشته اند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، مسعود همایونفر در دومین روز ازششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت با تشریح ابعاد مسئولیت اجتماعی در نظام بانکی اظهار داشت: از سالهای ۹۰ و ۹۱ بانکها به سمت مسئولیت اجتماعی حرکت کرده و گزارشهایی را نیز در این زمینه منتشر کرده اند.
وی با اشاره به اینکها تاکنونی ۶-۷ بانک از مجموع بانکهای داخلی فعالیت هایی را در زمینه مسئولیت اجتماعی آغاز کرده اند، گفت: مسئولیت اجتماعی در بانکداری امروز به تفکر مدیریتی جدید تبدیل شده و تمام چارچوب های مدیریتی به این سمت رفته اند.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با بیان اینکه در نظامهای بانکی دنیا بانکها به سمت یکپارچگی و استانداردسازی می روند، گفت: در تحول نظام بانکهای داخلی باید به مسئولیت اجتماعی توجه شود.
به گفته همایونفر، نظام حکمرانی، مدیریت ریسک، کنترل داخلی، تحول نظام پرداخت، امنیت، اخلاق حرفه ای و استانداردسازی از جمله محورهای مسئولیت اجتماعی به شمار می روند.
وی به نقش راهبردی بانک مرکزی در مسئولیت اجتماعی نظام بانکی اشاره و تصریح کرد: با اجرایی شدن این سیاست، صنعت نرم افزازی کشور در تمام محورها می تواند تاثیرگذار شود.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک اضافه کرد: از آنجایی که مدلهای اقتصادی در جهان نتوانستند مشکلات اقتصادی، فقر و بیکاری را حل کنند مسئولیت اجتماعی از اهمیت بالایی برخورد شده است. در دنیا شرکت های بزرگ بعضا نقش پررنگ تری از دولت ها دارند به همین خاطر دولت ها به سمت مدل های اجتماعی از طریق این شرکت ها رفته اند.
همایونفرگفت: باید از شرکت های درخواست شود که در رفع مشکلات اجتماعی مشارکت کنند؛ در مفهوم مسئولیت اجتماعی یکی از محورهای اصلی مباحث اقتصادی است به همین خاطر منافع و سود شرکت ها در صورت حرکت در این مسیر تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه تمرکز بر اقتصاد بنگاه، امور اجتماعی و محیط زیست از محورهای مسئولیت اجتماعی است، تصریح کرد: معمولا بنگاهها با مسئولیت اجتماعی رویکرد تدافعی، استراتژیک، هزینه ای و نوآوری و یادگیری دارند.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک شهرت، مدیریت ریسک، جذب کارکنان، نوآورری، دسترسی بهتر به منابع سرمایه ای، رقابت و نفوذ در بازار را جزو انگیزه های اصلی سازمانها برای حرکت به سمت مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: تمام حوزه های سازمانی در مسئولیت اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.