آیین تکریم و معارفه مدیران کل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها با حضور معاون مطبوعاتیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در محل سالن نشستهای این دفتر برگزار شد.
تاکید مهدیپور برنقش موثر دفتر مطالعات رسانه در چرخه فعالیتهای وزارت فرهنگ
تاکید مهدیپور برنقش موثر دفتر مطالعات رسانه در چرخه فعالیتهای وزارت فرهنگ
به گزارش دیوان اقتصاد، فرشاد مهدیپور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش موثر دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها در چرخه فعالیتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این دفتر را اتاق فکر مجموعه معاونت مطبوعاتی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیف کرد و گفت: مجموعه فعالیتهایی که در حوزههای مختلفِ مسئولیتیِ این معاونت درخصوص رسانههای داخلی، رسانههای خارجی و همچنین در حوزه تبلیغات صورت میگیرد، باید متکی بر یک پشتوانه غنیِ پژوهشی باشد که این مهم در دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها صورت میگیرد.
مهدیپور با اشاره به برخی مسائل و پیچیدگیهای حاکم بر فضای رسانه، و نقش موثری که دفتر مطالعات رسانهمیتواند درجهت حل آنها داشته باشد، بر لزوم توجه ویژه به برنامهها و اهداف ذکر شده در برنامه تحول و سند راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین برنامههای ابلاغیِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.
معاون امور مطبوعاتی همچنین ضمن اشاره به فعالیتها و تجارب محمد آقاسی در حوزه سیاستگذاری فرهنگی، رسانه و مطالعات رسانهای و قدردانی از تلاشها و زحمات گیتا علیآبادی در دوران تصدیِ این مسئولیت، برای مدیران کل سابق و جدید دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم فصل تازهای در فعالیتهای دفتر مطالعات رقم بخورد.
گیتا علیآبادی، مدیر کل سابق دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانهها نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به مدیر کل جدید و قدردانی از زحمات چند ساله همکاران خود در این دفتر، به معرفی و تشریح فعالیتهای این اداره کل در حوزههای آموزش و پژوهش رسانهای پرداخت و در پایان برای آقاسی در پیشبرد امور آرزوی موفقیت کرد.
محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها نیز طی سخنانی، ضمن قدردانی از معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی در پیشنهادِ این مسئولیت، اظهار امیدواری کرد که با وجود پیچیدگیهای حاکم بر فضای رسانهای امروز، یعنی مرجعیت بیشتر و از دست دادن مرکزیت به صورت توامان، با همکاری مجموعه همکاران دفتر بتواند کارها را در مسیر صحیح خود به پیش ببرد.
وی همچنین با قدردانی از دکتر علیآبادی و ضمن تاکید بر استفاده از تجارب او در انجام امور گفت: سلسله فعالیتهایی که قرار است در آینده در دفتر مطالعات و برنامهریزیهای رسانه انجام شود، باید فاخر، ارزشمند و با نگاه تحولی و روبه جلو باشد و این مهم با حفظ و توسعه منابع انسانی و همت مضاعف به نحو بهتری صورت عملی به خود میگیرد.
دبیری ستاد فرهنگ دبیرخانه شواری عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در هیات رئیسه و معاونت نظارت و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت هیات مدیره و ریاست مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران«ایسپا»، مدیریت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، عضویت در شورای نظارت و گسترش تشکیلات فرهنگی جهاد دانشگاهی، مدیرمسئولی فصلنامه علمی و پژوهشی «جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران» و… ازجمله سوابق حرفهای و تخصصی محمد آقاسی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها است.
وی همچنین قریب به ۵۰۰ ساعت سخنرانی در حوزههای مختلف علمی و بیش از ۱۰۰جلسه تدریس دانشگاهی و کارگاهی درخصوص ماهیت و اهمیت افکارعمومی و نظرسنجی، دهها مقاله علمی با رتبههای علمی-پژوهشی و علمی- ترویجی داشته و همچنین بیش از ۱۰۰عنوان مقاله را به صورت انفرادی در مجلهها، روزنامه و خبرگزاریها منتشر کرده است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد