قیمت نفت ریزش کرد

قیمت نفت ریزش کرد

چهارشنبه, سپتامبر 7, 2022 - 10:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر قرنطینه‌های کرونا در چین و انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره که نگرانی‌ها نسبت به بروز رکود و تقاضای کمتر برای سوخت را تشدید کرد، کاهش پیدا کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۱۲ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۱ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت شب گذشته سه درصد ریزش کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۲۵ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته یک سنت افزایش داشت.

نفت، رشد قیمتی که روز دوشنبه پس از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز در اکتبر داشت را از دست داد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: با توجه به فهرست چالشهای اقتصادی جهانی، ضعیف شدن بهبود قیمت ناشی از تصمیم اوپک پلاس، چندان سخت نبود. با وجود آمار بخش خدمات آمریکا که بهتر از حد مطلوب بود، رشد اقتصاد جهانی به هیچ وجه خوب به نظر نمی‌رسد و این مسئله، برای قیمت‌های نفت، نگران کننده است.

سیاست کرونا صفر چین، شهرهایی مانند چنگدو با ۲۱.۲ میلیون نفر جمعیت را تحت قرنطینه قرار داده و رفت و آمد مردم و تقاضا برای نفت را در این کشور که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان به شمار می‌رود، ضعیف کرده است.

به گفته تحلیلگران گروه تحقیقاتی ANZ، موج‌های بیشتر شیوع بیماری، این نگرانی را به وجود آورده‌اند که مقامات چین مجبور خواهند شد مناطق را به شکل مداوم تحت قرنطینه قرار دهند.

سرمایه‌گذاران همچنین نیم نگاهی به افزایش بیشتر نرخ‌های بهره دارند که با هدف کنترل تورم انجام می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه، نرخ‌های بهره را به میزان چشمگیری افزایش دهند. پس از نشست بانک مرکزی اروپا، دیدار کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در ۲۱ سپتامبر، برگزار می‌شود.

ارزش قوی‌تر دلار که تحت تاثیر آمار مطلوب بخش خدمات آمریکا، حدود ۰.۵ درصد افزایش یافت، قیمت‌های نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد. نفت به دلار آمریکا قیمت گذاری می‌شود و دلار قویتر، نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

با این حال، عاملی که تا حدودی از قیمت‌ها پشتیبانی کرد، انتظار برای کاهش بیشتر ذخایر نفت در آمریکا بود. طبق نظرسنجی رویترز، ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش پیدا خواهد کرد و در هفته منتهی به دوم سپتامبر، به میزان ۷۳۳ هزار بشکه کاهش می‌یابد.

طبق آمار وزارت انرژی آمریکا، ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در هفته منتهی به دوم سپتامبر، ۷.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۴۲.۵ میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین میزان از نوامبر سال ۱۹۸۴ بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا روز چهارشنبه توسط موسسه امریکن پترولیوم و روز پنج شنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد. این آمار به دلیل تعطیلات عمومی روز دوشنبه، با یک روز تاخیر منتشر می‌شوند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.