اشتغال در صنعت قطعه سازی دوبرابر خواهد شد

اشتغال در صنعت قطعه سازی دوبرابر خواهد شد

دوشنبه, مارس 27, 2017 - 11:13 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت : 600 تا 700 هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در صنعت قطعه سازی کشور وجود دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا نجفی منش در حاشیه دیدار نوروزی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به برنامه تولید یک میلیون و 450 هزار دستگاه خودرو در سال جدید افزود : با افزایش تولید خودرو به3 میلیون دستگاه در سال در چند سال آینده پیش بینی می شود تعداد اشتغال در صنعت قطعه سازی حداقل به دو برابر افزایش یابد.
وی گفت : توسعه تولید در حالی انجام می شود که سهم داخلی سازی محصولات "ایکاپ" شرکت مشترک ایران خودرو و پژو باید به 40 درصد برسد.
نجفی منش افزود : قرارداد رنو در حال نهایی شدن است ضمن اینکه سیتروئن در پایان امسال نمونه محصولات خود را تولید خواهد کرد و در تمام قراردادهای جدید بر داخلی سازی و صادرات 30 درصد تولیدات تاکید شده است.
وی گفت : شرکت های معتبر بین المللی همچنین قراردادهایی با قطعه سازان ایرانی منعقد کرده اند یا درحال بستن قرارداد هستند که تعدادی از این قراردادها عملیاتی شده است.
نجفی منش تولید و اشتغال از موضوعات کلیدی برای توسعه کشور است و افزود : باید موانع موجود را از سر راه برداریم و مشوق های لازم را برای تولید و اشتغال ایجاد کنیم تا شاهد تسریع در انجام کار ، جذب سرمایه خارجی ، توسعه تولید و اشتغال باشیم.
وی گفت : در برنامه حداقل باید 6 میلیارد دلار صادرات قطعه داشته باشیم و مشارکت هایی که با شرکتهای معتبر در حال انجام است می تواند شروع خوبی برای صادرات قطعه ما باشد.
نجفی منش با بیان اینکه ارزش صادرات قطعات خودرو ما در حال حاضر شاید به 100 میلیون دلار برسد ، افزود : با برداشته شدن تحریم ها راه ورود به بازارهای بین المللی به روی ما باز شده است و خارجی ها حاضر به مشارکت با ما برای تولید قطعه و ارائه به بازارهای بین المللی هستند بویژه در بخش هایی که ما از توان خوبی برخورداریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.