افزایش پروازها، اولویت اول حوزه هوایی کیش به عنوان مقصد گردشگری

افزایش پروازها، اولویت اول حوزه هوایی کیش به عنوان مقصد گردشگری

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در آیین افتتاح پایانه جدید فرودگاه جزیره کیش، درخواست افزایش پروازهای داخلی و راه اندازی پروازهای بین المللی از جزیره به مقاصد مختلف را با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشور صبح امروز سه شنبه 23 آبان، در آیین افتتاح پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار این مجموعه و تبریک به‌ مردم کیش و کشور گفت: امید داریم که آغاز فعالیت پایانه جدید فرودگاه کیش منشا خیر و برکات باشد.

وی با بیان این که یکی از کمبودهای جزیره کیش در حوزه هواپیمایی،‌ وجود پایانه مسافری مطلوب بود افزود: سعی داشتیم که این اتفاق با تلاش جهادی همکاران سازمان منطقه آزاد کیش، سنوات گذشته به ثمر بنشیند چرا که این منطقه آزاد در کمترین حالت ممکن 40 پرواز، در روزهای پر ترافیک هفته حدود 70 پرواز و در ایام پرترافیک سال نیز بیش از 130 پرواز را تجربه می کند بنابراین این پایانه در ارائه خدمات شایسته به هموطنان کمک شایانی خواهد کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد فرودگاه کیش جزو فرودگاه هایی است که استاندارد بین المللی هوایی و فرودگاهی را دریافت کرده و از لحاظ ترازهای بین المللی قابل قبول است، امید که ما از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته استان هرمزگان شاهد چند تحول بزرگ بوده که اعطا گواهینامه فرودگاهی جزیره کیش، راه اندازی فرودگاه جزیره تنب به عنوان یک منطقه استراتژیک، اعطا گواهینامه بین المللی به فرودگاه بندرعباس و هماهنگی برای راه اندازی فرودگاه جاسک نمونه های بارز این تحولات است و حوزه هوایی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا استان هرمزگان در این زمینه به قدر کفایت پیشرفت و توسعه داشته باشد.

محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشور از وزیر راه و شهرسازی خواست تا به عنوان اولویت اول حوزه هوایی، افزایش پروازهای داخلی و راه اندازی پروازهای بین المللی به مقاصد مختلف را در دستور کار قرار دهد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور همچنین ایجاد یک "کارگو ترمینال" استاندارد را مهمترین موضوع حال حاضر حوزه هوایی کیش برشمرد و عنوان کرد: رفع این نیاز موجب می شود تا بار از سراسر دنیا به جزیره کیش منتقل و از کیش به سرزمین اصلی ارسال شود که این امر یک راهبرد اساسی برای جمهوری اسلامی خواهد بود.

محمدی بخش با اشاره به اینکه فرودگاه کیش مجموعه ای چند بعدی است گفت: علاوه بر بحث پروازهای مسافری، فرودگاه کیش یکی از پرترافیک ترین مجموعه های هلیکوپتری کشور می باشد، به گونه ای که 4 شرکت هلیکوپتری با استانداردهای روز دنیا در خلیج فارس پشتیبانی از جزایر و سکوهای نفتی و مسائل امداد و نجات دریا را بر عهده دارند.

رئیس سازمان هواپیمایی از برنامه‌ ریزی دقیق و هماهنگی برای توسعه ورزش‌های هوایی کیش در سطح بین‌المللی خبر داد.

وی در پایان از زحمات و تلاش مهندسان، متخصصان، شرکت های تخصصی و دانش بنیان کشور همچنین مسئولان سازمان برای ساخت پایانه جدید فرودگاه کیش قدردانی کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.