جزیره‌ی کیش، دروازه‌ی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است

وزیر راه و شهرسازی: 

جزیره‌ی کیش، دروازه‌ی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است

وزیر راه و شهرسازی از جزیره کیش به عنوان دروازه سرمایه داخلی و خارجی نام برد و بر توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوایی و دریایی آن تاکید کرد.

 به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، مهرداد بذرپاش در آئین افتتاح پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش که سه شنبه 23 آبان برگزار شد با تاکید بر این که مناطق آزاد باید دروازه سرمایه گذاری کشور باشند گفت: کیش یکی از دروازه های جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به شمار می رود و بهره برداری از پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش نه تنها برای توسعه منطقه آزاد کیش و استان هرمزگان بلکه برای تمام کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بذرپاش اهمیت به توسعه زیرساخت های حمل و نقل در کیش را به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های منطقه برشمرد و افزود: به دلیل این حجم بالای جابجایی کالا در استان هرمزگان و جزیره کیش امر در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: منطقه آزاد کیش و سایر مناطق آزاد کشور با تدابیر مشاور رئیس جمهور و مدیران عامل این مناطق تجلی گاه استفاده از فرصت های ترانزیتی به عنوان ظرفیت های تولید ثروت در کشور به شمار می روند.

وی با بیان این که محور اجلاس‌های بین‌المللی مسیرهای ترانزیتی است اظهار داشت: در اجلاس اخیر اکو که در ازبکستان برگزار شد، کشور‌های عضو درباره فرصت‌های ترانزیتی منطقه و ایران بحث و گفتگو کردند.

مهرداد بذرپاش با اشاره به تکمیل کریدور ریلی جنوب شرق تا شمال به عنوان یکی از بزرگ ترین و راهبردی ترین طرح هایی که در دستور کار قرار دارد گفت: توافقات اخیر با کشورهای روسیه، عراق، سوریه، آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان در راستای توسعه فرصت های ترانزیتی انجام شده است.

همچنین بذرپاش پیگیری جدی دولت سیزدهم از اتمام طرح های نیمه تمام را یکی از خواسته های مردم از مسئولان عنوان کرد.

گفتنی است، پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش که سومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشور از لحاظ ظرفیت و وسعت است و قابلیت جابه‌جایی ۶ میلیون نفر مسافر در سال را دارد، صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، امام جمعه کیش، استاندار هرمزگان و مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه، تجار، بازاریان، بازرگانان روسای ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.