سازمان منطقه آزاد کیش برای ساخت 1800 واحد مسکونی دست به‌کار شد

سازمان منطقه آزاد کیش برای ساخت 1800 واحد مسکونی دست به‌کار شد

سازمان منطقه آزاد کیش پس از افتتاح نخستین ترمینال هوشمند فرودگاهی کشور، برای تامین نیاز مسکن کارکنان نهادها، سازمان ها و فعالان اقتصادی شاغل در این منطقه، طرح بزرگ عمرانی ساخت "مجتمع مسکونی 1800 واحدی "سایه سار" را آغاز کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: عملیات اجرایی ساخت مجتمع مسکونی سایه سار با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی معاون عمرانی این سازمان و جمعی از مدیران و مسوولان محلی سه شنبه 23 آبان در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار، همجوار با باغ راه و بزرگراه خلیج فارس آغاز شد.

این مجتمع در 4 فاز و با زیر بنای حدود 240 هزار مترمربع و با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان، به مدت ۴۸ ماه ساخته می شود و دارای فضا های خدماتی، تجاری، ورزشی و فضای سبز گسترده است.

تحولات بازار مسكن در كيش، بويژه افزايش قيمت در سال هاي اخير، تامين مسكن، اقشار مياني، كاركنان موسسات و نهادها و كسبه ساكن در جزيره را دشوار كرده است از اينرو سازمان منطقه آزاد كيش برنامه ريزي، طراحي، ساخت و ارائه 1800 واحد مسكوني براي گروه هاي هدف مذكور را به عنوان نمونه با مشاركت تشكل و نهادهاي مرتبط در دستور كار قرار داده و با اختصاص زمین رایگان و چشم پوشی از عواید حاصل از صدور پروانه ساخت و سایر عوارض شهرسازی تسهیلات لازم را براي تحقق اين مهم فراهم ساخته است.

بر اساس این گزارش سازمان منطقه آزاد کیش در نظر دارد در باقيمانده زمان دولت سيزدهم، نقش خود را با ساخت 1800 واحد مسكوني به عنوان الگويي براي ساخت مسكن اجتماعي در كشور ايفا كند.

در آیین آغاز عملیات اجرایی این مجتمع مسکونی، اسناد موافقت نامه آماده سازی اراضی20 هکتاری "مجتمع مسکونی سایه سار" بین سازمان منطقه آزاد کیش و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، توسط رحیم سرهنگی با نماینده این قرارگاه تبادل شد.

بر اساس این موافقت نامه طراحی و اجرای محوطه سازی و زیرساخت های این مجتمع بزرگ مسکونی شامل شبکه آب، برق، فاضلاب و ساخت ابنیه فنی مورد نیاز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مبلغ 2000 میلیارد ریال انجام می شود.

گفتنی است این طرح بزرگ عمرانی توسط شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و با نظارت معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش احداث می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.