آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن

آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن

سه‌شنبه, نوامبر 28, 2023 - 12:44 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بر اساس آمار واحدهاي مسکوني معامله شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، متوسط قيمت يک متر مربع بناي واحد مسکوني معامله شده در شهر تهران در آبان‌ماه 1402 به 757.7 ميليون ريال رسيد که نسبت به ماه قبل 0.4 درصد کاهش نشان مي‌دهد. 

به گزارش دیوان اقتصاد، این در حالی است که حجم معاملات در این ماه نسبت به ماه قبل به میزان 14.8٪ افزایش پیدا کرده است. رشد مثبت حجم معاملات در کنار کاهش قیمت مسکن که در ادامه روند کاهشي اين مولفه از تيرماه سال جاري بوده است، نشانه برقراري آرامش نسبي در بازار معاملات مسکن شهر تهران طي ماه‌هاي اخير مي‌باشد. 

در آبان‌ماه سال 1402، تعداد آپارتمان‌هاي مسکوني معامله شده در شهر تهران به 3.6 هزار واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 14.7 درصد افزايش و 55.1 درصد کاهش نشان مي‌دهد. 

 همچنين در اين ماه ، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملکي شهر تهران 757.7 ميليون ريال بود که حاکي از کاهش 0.4 درصدي نسبت به ماه قبل مي‌باشد. 

گفتنی است گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال 1402» که برگرفته از آمارهاي خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسي‌ها و سياست‌هاي اقتصادي‌بانک مرکزي تهيه و منتشر شده است.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان‌ماه 1402 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.