رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های مستقر در پارکینگ‌های استان هرمزگان

رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت‌های مستقر در پارکینگ‌های استان هرمزگان

دادگستری کل استان هرمزگان در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع اموال مردم و بیت المال، تسهیلاتی را برای رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت ها در این استان در نظر گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، دادگستری کل استان هرمــزگان طی فراخوانی جهت مساعدت در تســهیل رفع توقیف خودرو و موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ های سطح استان، تمهیداتی را به شرح ذیل در نظر گرفته است:

 1- وسایل نقلیه ای که به هر دلیل حین توقیف سند رسمی آن در اخـتیار راننده خودرو نبوده است؛ با دســتور قضایی و با ارائه قبض پارکینگ قابل ترخیص است .

2- در خصوص خودروهای فاقد بیمه نیز امکان ترخیص خــودرو وجود داشته ولی اسـتفاده از خودرو پس از ترخیص مشروط به صدور بیمه نامه است . 

 3- در خصوص افراد فاقد گواهینامه، با اخذ و تکمیل فرم تعــهدنامه عدم رانندگی تا زمان اخذ گواهینامه امکان ترخیص خودرو با موتورسیکلت وجود دارد. 

 4 -در خصوص وسایل نقلیه ای که خلافی و جرایم رانندگی بالایی دارند؛ امکان اعتراض و رسیدگی درکمیسیون مربوطه و اخذ تخفیف و بخشش برخی از جرایم وجود دارد.

 5 - هزینه پارکینگ موتورسیکلت های توقیفی روزانه مبلغ دو هزار تومان و در هر حال به هر میزان ســابقه توقیف از سقف سیصد هزار تومان بیشتر نخواهد شد و هزینه خودروهایی که تا انتهای سال1401 توقیف شده اند به هر میزان سابقه برای خودرو سواری 25 میلیون ريال، کامیونت 35 میلیون ریال و کامیون 45 میلیون ریال است.

 6- در خصوص هزینه احتمالی حمل توسط جرثقیل ، موضوع مشمول 50درصد تخفیف خواهد شد.

 7- در خصوص موتورسیکلت و خودروهایی که شرایط اداری ترخیص را نداشته مانند پلاک قدیم ، فاقد پلاک یا خودرو غیر قابل استفاده با اخذ تعهدنامه و احراز مالکیت حتی با داشتن قبض پارکینگ و ارایه سابقه بیمه خودرو امکان ترخیص وجود دارد. 

 8- در خصوص وسایل نقلیه ای که با دستور قضایی توقیف شده اند با مراجعه به شعبه مربوط امکان رسیدگی خارج از نوبت فراهم است .

 بر اساس این گزارش، تمهیدات و شرایط ذکر شده از 11 آذر 1402 فقط به مدت 45 روز قابل اجرا است و پس از آن در خصوص وسایل نقلیه ای که مالک آن مراجعه نکرده است به عنوان مجهول المالک یا اعراض شده وفق مقررات نسبت به فروش و طی مراحل قانونی اقدام خواهد شد.

 شهروندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعبه ویژه رسیدگی کننده این مهم واقع در دادسرای عمومی و انقلاب مربوطه مراجعه کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.