رسانه‌های تخصصی و روابط‌عمومی‌ها در توسعه فرهنگ بیمه نقش حیاتی دارند

مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی آوای پارس:

رسانه‌های تخصصی و روابط‌عمومی‌ها در توسعه فرهنگ بیمه نقش حیاتی دارند

مجید بنویدی، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی آوای پارس نقش روابط عمومی ها درصنعت بیمه را بسیارحیاتی و مهم می داند و معتقد است ارزیابی نقش آن در افزایش ضریب نفوذ بیمه باید به صورت جامع و گسترده مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مجید بنویدی، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی آوای پارس نقش روابط عمومی ها درصنعت بیمه را بسیارحیاتی ومهم می داند ومعتقد است ارزیابی نقش آن درافزایش ضریب نفوذ بیمه باید به صورت جامع وگسترده مورد بررسی قرار گیرد. به همین منظورفرصتی شد تا با ایشان دراین خصوص گفتگویی انجام دهیم که درزیرمی خوانید:

آقای بنویدی نقش روابط عمومی های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟

نقش روابط عمومی در صنعت بیمه بسیار حیاتی و مهم است و می تواند به طرز چشمگیری در افزایش ضریب نفوذ بیمه و شناخت افراد با محصولات بیمه ای تاثیرگذار باشد. روابط عمومی ها می توانند از طریق برقراری ارتباط با بیمه گذاران و بیمه شدگان باعث افزایش اعتماد آنها به شرکت بیمه و انتخاب خدمات بیمه ای، افزایش فروش بیمه ها، ارتقای برند شرکت بیمه و ایجاد تصویر مثبت در ذهن استفاده کنندگان از خدمات بیمه شوند که در نهایت منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد شد. بنابراین، ارزیابی نقش روابط عمومی های صنعت بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه باید به صورت جامع و گسترده انجام شود و تمامی این عوامل مورد بررسی قرار گیرند. علی ایحال روابط عمومی ها با تغییر نگرش مردم و ایجاد علاقه نسبت به برخی از محصولات بیمه، بویژه محصولاتی که می تواند تجربه استفاده از خدمات بیمه را متبلورتر کند و با نفوذ در گروه های هدف خاص که موجب گسترش و افزایش محبوبیت و شهرت بیمه گران می شود تأثیر گذار باشد. ارائه محصولات کیفی و خلاقانه به شکلی که این احساس را به بیمه شدگان منتقل کند که شرکت هم قابل اعتماد و هم قادر به تأمین نیازهای آنها در اسرع وقت است. ایجاد نظام مدیریت خدمات و رابطه با مشتریان می تواند در افزایش ضریب نفوذ بیمه تاثیر بسزایی داشته باشد. در حال حاضر نمی توان منکر این بود روشی که مردم امروز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، متحول شده است و بهره گیری مناسب کسب و کارهای بیمه از این تغییرات برای معرفی محصولات خود با هدف فروش، بسیار مهم می باشد. شبکه های اجتماعی این امکان را برای صنعت بیمه فراهم کرده تا با مشتریان خود با سهولت ارتباط برقرار کرده و پل ارتباطی میلیون ها نفری باشند که صنعت بیمه نماینده آنها محسوب می شود و روابط عمومی شرکت‌ها می توانند در استفاده و بهره برداری هرچه بیشتر از این شبکه ها در موفقیت کسب و کار بیمه در جامعه موثر باشند.

دستاوردهای همفکری و همکاری روابط عمومی های صنعت بیمه در قالب سندیکا یا شورا چگونه بوده است؟

همفکری و همکاری در روابط عمومی صنعت بیمه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند به بهبود عملکرد و ارتقای سطح خدمات این صنعت کمک کند. برای این منظور، تشکیل سندیکا یا شوراهای هماهنگی و همکاری در این صنعت می‌تواند موثر باشد. این سازمان‌ها می‌توانند نقش مهمی در ایجاد ارتباط مؤثر بین شرکت‌ها، مشتریان و دولت ایفا کنند و به بهبود فرایندهای صنعت بیمه کمک نمایند.

در این سندیکا یا شوراها، اعضا می‌توانند با همکاری و تبادل تجربیات و دانش، به ارتقای استانداردها و کیفیت خدمات بیمه در کشور کمک کنند. همچنین، این سازمان‌ها می‌توانند در فرآیندهای تصمیم‌گیری مرتبط با صنعت بیمه مشارکت داشته و به بهبود قوانین و مقررات مربوط به این صنعت کمک کرده که در نهایت منجر به هم افزایی در صنعت بیمه خواهد شد.

این مهم با اهتمام سندیکای بیمه گران ایران تا کنون از طریق برگزاری جلسات منظم که منجر به اصلاح فرآیندها و قوانین قدیمی و بهبود معضلات و مشکلات موجود در این حیطه، ارائه پیشنهادات و راه حل های جدید و کاراتر و ایجاد همدلی و همکاری بیشتر و یکپارچه سازی فعالیت ها در روابط عمومی های صنعت بیمه گردیده، تا حد زیادی حاصل شده است.

مهم ترین چالش ها و نیازهای روابط عمومی های صنعت بیمه در قالب سندیکا یا شورا چگونه بوده است؟

پایبندی به توافقات و اتخاذ وعمل به سیاست های کلی توافق شده درکنارتبادل اطلاعات می تواند به عنوان نیاز مطرح شود. چالشی را تصور نمی کنم و همفکری وهماهنگی دربین روابط عمومی صنعت بیمه حاکم است.

نقش رسانه های تخصصی و روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه را چگونه ارزیابی می کنید؟

رسانه های تخصصی و روابط عمومی ها نقش بسیار مهمی در توسعه فرهنگ بیمه دارند. این رسانه ها با ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد درباره مزایا و اهمیت بیمه، به افزایش آگاهی عمومی و تشویق افراد به خرید بیمه کمک می نمایند.

ارزیابی نقش رسانه های تخصصی و روابط عمومی ها در توسعه فرهنگ بیمه می تواند از طریق معیارهایی مانند افزایش آگاهی عمومی درباره مزایای بیمه، افزایش تعداد افرادی که بیمه می خرند، افزایش اعتماد عمومی به شرکت های بیمه و ارتقای سطح خدمات بیمه انجام شود.

این ارزیابی ها می توانند به بهبود روش ها و استراتژی های ارتباطی در زمینه بیمه کمک نموده و در نتیجه، به توسعه فرهنگ بیمه و افزایش نرخ پوشش بیمه در جامعه منجر گردد. اما یکی از ایراداتی که می توان به این روش اطلاع رسانی در رسانه های تخصصی وارد نمود این است که قالب افراد جامعه که نیازمند به خدمات بیمه ای و بازار هدف شرکت‌های بیمه هستند لزوما به جراید و رسانه های تخصصی جهت آگاهی و آشنایی با خدمات در صنعت بیمه مراجعه نمی نمایند. به نظرم می توان بخش عمده ای از این اطلاعات را در رسانه های عمومی که پرمخاطب تر بوده و عموم مردم که بازار هدف شرکت های بیمه هستند، استفاده نمود. که طبیعاتاً آثار آن موثرتر خواهد بود.

مهم ترین و تاثیرگذارترین فعالیت های خود در حوزه مسئولیت اجتماعی را بفرمائید؟

تعهد ما به مسئولیت اجتماعی به شکل‌های مختلفی نمایان می‌شود. از جمله فعالیت‌های اصلی ما کمک های عام المنفعه، برگزاری برنامه های آموزشی در خصوص آشنایی با مفهوم بیمه و خدمات آن برای نسل جوان و نوجوان با اجرای برنامه‌هایی چون اجرا و برگزاری مراسم و مسابقات تفریحی با موضوع بیمه در مدارس. کمک به ارتقاء آگاهی‌های عموم در زمینه بیمه از طریق تبلیغات، حمایت از افراد نیازمند، جذب و استخدام نیروهای جوان است.

تاثیر تکنولوژی و پیشرفت های آن بر کارکردهای روابط عمومی در سازمان چگونه است؟

تکنولوژی و پیشرفت های آن تاثیر قابل توجهی بر کارکردهای روابط عمومی در سازمان ها دارد. تکنولوژی ها ابزارهایی هستند که به روابط عمومی کمک می کنند تا ارتباطات خود را بهبود بخشند، اطلاعات را به سرعت منتقل کنند و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

با استفاده از ابزارهای ارتباطی مانند ایمیل، شبکه های اجتماعی و وبسایت ها، روابط عمومی ها می توانند به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را به آنها ارسال کرده و پاسخ دریافت نموده و سریع و آسان به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و از آنها برای برنامه ریزی و اجرای استراتژی های خود استفاده نمایند و همچنین با ابزارهای ارتباطی مختلفی مانند ویدئو کنفرانس، پادکست و وبینارها و ابزارهای تبلیغاتی به صورت موثرتر و قابل توجه تر برند و محصولات خود را به مخاطبان معرفی نمایند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.