عملکرد قابل دفاع بانک قرض‌الحسنه مهر در تحقق اهداف و رشد شاخص‌ها 

وزیر اقتصاد اظهار کرد:

عملکرد قابل دفاع بانک قرض‌الحسنه مهر در تحقق اهداف و رشد شاخص‌ها 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: عملکرد بانک به لحاظ کیفی و در بعد خدمات‌رسانی به‌نحوی است که هم اهداف بانک به‌خوبی تحقق یافته و هم به جهت رشد در زمینه شاخص‌های متعارف این عملکرد بسیار قابل دفاع است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از شادا، «سید احسان خاندوزی» در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران (مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲)، با اشاره به عملکرد خوب این بانک در یک سال گذشته گفت: هم به بانک‌هایی که نقش سهامداری خود را در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ایفا کرده و زمینه ارائه گزارش خشنودکننده امروز را مهیا کرده‌اند و هم به بدنه مدیریتی بانک اعم از هیأت مدیره و همه ارکان آن خدا قوت می‌گویم.

خاندوزی در ادامه و خطاب به اعضای هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: اتفاقی که در سه سال گذشته و به همت شما رخ داده، موضوعی است که نه فقط برای مشتریان بلکه برای مجموعه مخاطبان اقتصادی کشور و سیاستگذاران، دستاوردی بسیار قابل روایت است.

وزیر اقتصاد افزود: اگر نقطه شروع و عزیمت سه یا چهار سال قبل بانک را با نقطه امروز تصویرسازی کنید، می‌بینید که اتفاق بسیار مبارکی رخ داده است.

خاندوزی در ادامه افزود: هرچند حجم عملکرد و خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مقایسه با کل عملکرد شبکه بانکی کشور و نقدینگی اقتصاد خیلی بزرگ نیست، اما همین سهم هم در یک سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است که رشد مناسبی است.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: اتفاقاتی که به لحاظ کیفی در بعد خدمات‌رسانی ثبت شده، به‌نحوی است که هم هدف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خوبی تحقق یافته و هم به جهت رشد در زمینه شاخص‌های متعارف نیز این عملکرد بسیار قابل دفاع است.

وی با اشاره به وضعیت مناسب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر شاخص‌های مهم بانکداری نیز گفت: هم کفایت سرمایه و هم معوقات و سایر شاخص‌های بانک در وضعیت مناسبی قرار دارد و این عملکرد نشان می‌دهد که می‌شود یک بانک در طول سه سال، از نظر مقیاس چهار برابر رشد کند و در عین حال تمام خدمات را ارائه و شمولیت مالی و اهداف مورد نظر را نیز بهتر از گذشته تحقق بخشد و سهم بسیار بیشتری از خدمات الکترونیک از جمله خدمات بدون ضامن را به مشتریان ارائه کند و گزارش‌های مالی آن نیز هر سال بهترین نمره را از حسابرس دریافت کند.

خاندوزی عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سه سال گذشته را یک ثبت تجربه قابل اعتنا و قابل افتخار برشمرد و افزود: باید این موضوع را بیش از این بگویید و به مخاطبان برسانید که در یک دوره کوتاه و با یک همت جمعی و پشتیبانی سهامدارانی با عزم جزم و مدیرانی با همت بالا، دستاوردهای بسیار درخشانی را می‌توان ارائه داد.

خاندوزی در ادامه سخنانش بر اجرای کامل نظام اعتبارسنجی در بانک‌ها تأکید کرد و در این زمینه گفت: هدفگذاری برای حرکت به سمت اعتبارسنجی درست و واقعی از مواردی است که می‌تواند هم منجر به افزایش رضایتمندی و هم کاهش هزینه‌ها در بانک شود. از سال اولی که در وزارت اقتصاد حضور یافتم، تأکید داشتم که موضوع اعتبارسنجی را بتوانیم به سامان برسانیم.

وزیر اقتصاد در پایان افزود: زیرا این موضوعی بین‌بخشی است و باید از همه اجزایی که داده‌های نظام اعتبارسنجی را فراهم می‌کنند، مانند رفتارهای اقتصادی و غیراقتصادی، جریمه‌های رانندگی و ده‌ها ورودی دیگر، داده‌های مورد نیاز را تأمین کنند. در حال حاضر مدل اعتبارسنجی با پوشش بسیار فراگیری فراهم شده و در حدود سه برابر مدل متعارف جمعیت کشور (نزدیک ۹۰ درصد) و با رتبه‌های اعتباری قابل اتکا و مناسبی را اعتبارسنجی می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.