حرکت اقتصادی دولت در ۴ سال گذشته بررسی شود

حرکت اقتصادی دولت در ۴ سال گذشته بررسی شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: باید واقعیت اقتصاد ایران و نقش دولت در اقتصاد و مسیر حرکت اقتصادی در ۴ سال گذشته بررسی شود و نتایج آن مسیر حرکت در ۴ سال آینده را مشخص کند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، غلامحسین شافعی در بیست و پنجمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بابیان اینکه باید واقعیات اقتصاد ایران و نقش دولت در اقتصاد در وضعیت کنونی توسط کارشناسان مستقل دوباره تحقیق شود، گفت: لازم است این موضوع مدنظر قرار گیرد که در 4 سال گذشته چگونه حرکت کرده‌ایم، چه نتایجی به‌دست آورده‌ایم و از این نتایج مشخص کنیم که در چهار سال آینده می‌خواهیم به کجا برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: انتظارات و تعریفی که از دولت مدنظر فعالان بخش خصوصی دولت است، در چه قالب‌هایی در شرایط جدید می‌گنجد و باید این شرایط را مشخص کرد.

وی افزود: باید مشخص شود که آیا این تعریف برای دولت به‌عنوان یک دولت رفاه مدنظر است که درآمدهای نفتی را جمع‌آوری و بین نهادها و مردم توزیع کند؟ یا دولتی است که زمینه‌ساز توسعه باشد و منابع جامعه را به سمت برنامه‌های بلندمدت با در نظر گرفتن نسل آینده تنظیم کند.

شافعی اظهار داشت: باید در دولت تعریف جدید از بخش خصوصی و تشکل‌ها و دامنه قدرت و تأثیر‌گذاری آنها بر پارامترهای اقتصادی و اجتماعی و نوع تعاملی که بخش خصوصی می‌تواند به‌عنوان نقش مکمل و جایگزین دولت داشته باشد،‌شناسایی و معرفی شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.