افزايش 95 درصدی ضمانت نامه های ريالی بانک صنعت و معدن

افزايش 95 درصدی ضمانت نامه های ريالی بانک صنعت و معدن

اصغر پاك طينت اعلام كرد: ميزان صدور ضمانتنامه هاي ريالي در بانك صنعت و معدن در 4 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن 95درصد افزايش يافته است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، رئيس هيأت مديره اين بانك اظهار داشت: در بخش ضمانت نامه هاي ريالي رشد قابل توجه 95 درصدي داشته ايم به نحويكه آمارها در 4 ماهه نخست امسال حاكي از آن است كه صدور ضمانتنامه هاي ريالي از رقم بالغ بر 5 هزار ميليارد ريال در 4 ماه ابتدايي سال 98 به رقم بيش از 10 هزار ميليارد ريال در 4 ماهه سال جاري افزايش يافته است.

پاك طينت بيان داشت: ميزان صدور ضمانتنامه هاي ريالي در پايان 12 ماهه سال گذشته بيش از 19 هزار ميليارد ريال بوده كه نسبت به سال پيش از آن 52 درصد رشد داشته است و با توجه به روند افزايشي ياد شده در ماههاي ابتدايي سال جاري، انتظار داريم ميزان صدور ضمانتنامه هاي ريالي در پايان سال 99 نيز از افزايش قابل توجهي برخوردار باشد.
گفتني است، ضمانت نامه بانکی، تعهدی است که بانک در قبال قرارداد متقاضی با کارفرما صادر می نماید و در صورت درخواست کارفرما به هر دلیل بانک وجه ضمانت نامه را بدون قید و شرط به کارفرما " ذینفع "پرداخت می نماید. اين ضمانت‌نامه‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی اقسام مختلفی دارند که حسب توافق طرفین، تنظیم شده و قابل اجرا هستند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.