انجام ۸۵۹ هزار بازرسی کالا و خدمات اولویت‌دار تا پایان مهرماه

انجام ۸۵۹ هزار بازرسی کالا و خدمات اولویت‌دار تا پایان مهرماه

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام‌کرد: در هفت ماهه امسال ۸۵۸ هزار و ۹۵۷ فقره بازرسی از کالاها و خدمات اولویت‌دار توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور انجام شد که منجر به تشکیل ۳۸ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در مدت یاد شده ۱۵۴ هزار و ۱۱۳ فقره پرونده برای واحدهای متخلف اقتصادی تشکیل شده و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
در همین پیوند، روزانه به‌طور متوسط ۴۳۳ بازرس در قالب ۲۱۶ تیم در استان تهران مشغول بازرسی از واحدهای مختلف اقتصادی هستند.
تاکنون بیش از ۷۳۰ هزار انبار و محل نگهداری کالا شناسایی و در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و بر همین اساس، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نسبت به تهیه و تدوین شیوه‌نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا ذیل الزامات سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری و نگهداری کالا اقدام کرده است.
بر اساس جمع‌بندی گزارش عملکرد بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور، از تاریخ ابلاغ شیوه‌نامه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار و ۸۷۵ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام شده که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۱۲۶ فقره پرونده و ارسال به اداره کل تعزیرات حکومتی شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.