بازی صنعت بیمه در بازار مالی با فروش محصولات خرد

مدیرعامل بیمه ایران در پاسخ به دیوان اقتصاد:

بازی صنعت بیمه در بازار مالی با فروش محصولات خرد

مدير عامل بيمه ايران گفت: مهمترين عامل عدم رشد صنعت بيمه سايه تورم بر اقتصاد ايران است.

به گزارش ديوان اقتصاد، كشاورز در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار ما مبني بر اين كه شركت هاي بيمه به علت عدم دسترسي به منابع مالي بلند مدت نمي تونند نقش ذاتي خود در بازار مالی را ايفا كنند افزود: در دنیا موسس بانک ها شرکت های بیمه هستند اما در ایران این موضوع برعکس است در واقع به دلیل شرایط اقتصادی کشور متاسفانه تحلیل و بررسی بر روی وجوه نقد شرکت ها انجام نمی شود و حق بیمه به صورت اقساطی به فروش می رسد.

وی تصریح کرد:به همين علت برخي از شركت هاي بيمه اي به دنبال توليد محصولات خرد براي ورود جريان وجوه نقد هستند تا منابع مالي بلند مدت داشته باشند بيمه ايران هم از اين قاعده مستثني نيست و برنامه جدي براي ارائه محصولات خرد دارد تا به طور جدی منابع مالي بلند مدت را تامين كند.

كشاورز اعلام کرد که بیمه ایران با تولید حدود 70 هزار میلیارد تومان حق بیمه، 25 درصد از کل حق بیمه صنعت را به خود اختصاص داده و 45 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

به گفته مدیرعامل بیمه ایران، بدهی‌های شرکت در پایان سال 1402 را  17700 میلیارد تومان است.

وی در مورد تغییر و اصلاح اساسنامه شرکت اظهار داشت:با توجه به تاکید وزیر نیاز به تشکیل کارگروهی هست که با تصویب طرح در مجلس و وزارتخانه میتواند صورت گیرد و شرکت میتواند نظر کارشناسی دهد و در کل این موضوع در حیطه اختیارات سهامداران شرکت می باشد.کشاورز در مورد برجهای دوقلو گلستان افزود،با توجه به مصوبه سال قبل مجمع در واگذاری این برجها و همچنین تفاهمنامه با شرکت نفت قرار بود انجام شود ،با جلسات و تصمیماتی که در زمان حضور بنده گرفته شد نظر بر نگه داشتن این برجها در شرکت گرفته شد ،بدلیل اینکه هنوز برجها تکمیل نشده اند و همچنین ارزش افزوده ای که بعداً پیدا خواهد کرد صلاح شرکت در این هست که در بازه زمانی دو ساله وتامین منابع مالی تکمیل و مورد بهره برداری خود شرکت قرارگیرد.کشاورز به نیروی انسانی در بیمه ایران اشاره کرد و گفت:۴۵ درصد نیروی انسانی شرکت بالای ۲۰ سال سابقه دارند که این یک هشدار است متاسفانه جذب نیرو در دستگاه های دولتی زمان بر است و باید چاره ایی اندیشید.

کشاورز به دامپینگ اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بیمه‌ای در راستای توسعه شبکه فروش و پورتفوی خود اقدام به راه‌اندازی نمایندگی‌های فروش می‌کنند این رویکرد پورتفوی صنعت بیمه را با اختلال روبرو کرده و باعث بروز رقابت ناسالم و کارشکنی‌هایی می‌شود.

وی افزود: رقابت باید بر اساس نرخ های فنی ، تفاوت ارائه خدمات و مدیریت ریسک باشد. با نرخ های فعلی اگر مناسبات بین المللی حاصل شود انتقال ریسک به خارج از کشور امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به این که بیمه ایران به صورت خودگردان فعالیت دارد و روزانه 130 میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند افزود: شرکت بیمه ایران در سال 1402، 45 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که برابر با 28 درصد از کل خسارت‌های صنعت بیمه کشور است.

70 هزار میلیارد تومان بیمه در سال 1402
محمدرضا کشاورز، مدیرعامل شرکت بیمه ایران، اعلام کرد که شرکت در سال 1402 توانسته است حدود 70 هزار میلیارد تومان بیمه تولید کند که تقریبا 25 درصد از صنعت بیمه کشور را تشکیل می‌دهد.

به گفته مدیر عامل بیمه ایران ، نرخ رشد شرکت بیمه ایران در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 48 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران، تصریح کرد: شرکت در چهار ماه گذشته تلاش کرده است تا با برنامه‌ریزی محوری، انضباط و پیگیری، جهت‌گیری‌های استراتژیک شرکت را دنبال کند. این جهت‌گیری‌ها شامل الکترونیک‌سازی فرآیندهای بیمه‌گر با تاکید بر حوزه خسارت و گسترش، توسعه و افزایش فروش بیمه‌های زندگی است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.