پیش‌بینی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای جابه‌جایی زائران اربعین 

مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد:

پیش‌بینی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای جابه‌جایی زائران اربعین 

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پیش‌بینی ۶۰۰ هزار صندلی قطار به صورت رفت و برگشت برای جابه‌جایی زوار اربعین خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، «سید میعاد صالحی» افزود: با در نظر گرفتن قطارهای فوق العاده از مبدا زاهدان، ساری، تهران و مشهد به مقاصد خرمشهر و شلمچه، همچنین مجموع قطارهای بین‌شهری و شهری که در مسیر تهران- کرمانشاه، مشهد- کرمانشاه، اهواز- خرمشهر و خرمشهر- شلمچه پیش‌بینی شده، در مجموع ۶۰۰ هزار صندلی قطار به صورت رفت و برگشت برای جابه‌جایی زوار اربعین در نظر گرفته شده است تا حداکثر تسهیل را برای زائران داشته باشیم.

وی بیان‌داشت: امسال از ایستگاه خرمشهر به سمت نقطه صفر مرزی به طول ۲۰ کیلومتر، به صورت ۲۴ ساعته قطار پیش بینی شده که ظرفیت هر قطار آن ۴۰۰ نفر است و ۲ قطار به صورت کوپل استفاده می‌شود که سرویس آن برای زائران رایگان است.

صالحی خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی دمای ۵۰ درجه هوا در ایام پیش‌رو، بسیاری زائران ترجیح می‌دهند که پس از غروب آفتاب در این منطقه طی مسیر داشته باشند، همچنین احتمالا برای بازگشت نیز ساعات پایانی شب را برای طی مسیر انتخاب می‌کنند که در همه این ساعت‌ها قطار یاد شده به سرویس‌دهی خواهد پرداخت.

وی یادآور شد: این قطار سال گذشته نیز راه‌اندازی شده بود که امسال خدمات آن با ظرفیت بیشتر و به صورت ۲۴ ساعته پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌آهن شلمچه- بصره نیز گفت: در این زمینه دو موضوع پیگیری شد که یکی قطار ترکیبی تهران- کربلا است که سال گذشته انجام شد.

وی ادامه‌داد: در این مسیر، قطار از تهران به مرز شلمچه می‌رود و از شلمچه تا بصره فاصله‌ای ۳۲ کیلومتری داریم که زائران با اتوبوس جابه‌جا می‌شوند و از بصره با قطار به ایستگاه کربلا جابه‌جا می‌شوند.

صالحی اظهار داشت: ۲ سال قبل برای اربعین این اقدام انجام شد و پارسال این برنامه ادامه پیدا کرد و بخشی از سال مادامی که متقاضی وجود داشت از این مسیر استفاده می‌کنیم. اما اگر بخواهیم این قطار ترکیبی را به قطار مستقیم تبدیل کنیم، ۳۲ کیلومتر فاصله داریم که مذاکرات متعددی انجام شد، اما موانع بسیاری زیادی برای آن وجود دارد.

وی بیان‌داشت: یکی از موانع و مشکلات این است که در این فاصله میادین مین بسیار زیادی وجود دارد که عملیات پاک‌سازی آغاز شده و بحث بعدی ایجاد پل بر روی اروندرود است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.