انجام عملیات پروازی اربعین از ۲۶ فرودگاه کشور

وزیر راه و شهرسازی اعللام کرد:

انجام عملیات پروازی اربعین از ۲۶ فرودگاه کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اربعین امسال از ۲۶ فرودگاه کشور عملیات پروازی انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری، سهولت سفرها و آسایش زائران در نظر گرفته شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، "مهرداد بذرپاش" امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران از اضافه شدن پنج فرودگاه به عملیات پروازی اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در ایام اربعین یک هزار و ۵۰۰ پرواز رفت به مقاصد شهرهای عراق و به همین میزان پرواز برگشت انجام می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی عملیات اربعین نیز پروازهای فوق العاده اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب و اعمال قیمت بلیت پروازها گفت: سازمان هواپیمایی کشوری نظارت کامل بر عرضه بلیت‌ها خواهد داشت و به همراه سازمان تعزیرات حکومتی، با آژانس‌ها، شرکت‌ها یا هر واسطه‌ای در این زمینه ظلمی در حق مردم روا کند، برخورد خواهد کرد.

وی بیان داشت: عرضه بلیت‌ها به صورت پلکانی و تدریجی انجام می‌شود، همچنین‌ها هیات‌هایی که بخواهند به صورت کاروانی به عراق عزیمت کنند، سامانه‌ای در سازمان هواپیمایی کشوری راه‌اندازی شده که تا جای ممکن به تقاضای آنها پاسخ داده شود.

وی یادآور شد: امسال با وجود افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران، اما فراموش نکنیم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) تازه از عملیات حج فارغ شده و بلافاصله وارد عملیات اربعین شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه کوچک‌ترین تفاوت قیمت بلیتی با نرخ مصوب وجود داشته باشد، سازمان هواپیمایی کشوری به صورت علی‌الراس وارد شده و برخورد خواهد کرد.

بذرپاش همچنین با اشاره به اتوبوس‌های اربعین، اظهار داشت: با وجود اینکه مصوبه واردات ۲هزار دستگاه اتوبوس را از دولت داشتیم، اما در نهایت بروکراسی اداری مانع کار شد و تنها تعداد کمی از آنها به عملیات اربعین امسال می‌رسد.

۴۰۰ اتوبوس عراقی به جابه‌جایی زائران از مبدا تهران می‌پردازند
وی همچنین از توافق با شرکت‌های عراقی خبر داد که از مبدا تهران به نجف یا بغداد به جابجایی زائران خواهند پرداخت و حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به این منظور آماده شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌ها به ویژه وزارت صمت و وزارت نفت درخواست کرده‌ایم در این زمینه با اتوبوس‌هایی که در اختیار دارند به یاری ما بشتابند.

وی همچنین به ورود زائران پاکستانی از شرق کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای امسال وزارت امور خارجه با پاکستان توافق کرد که خود پاکستانی‌ها بتوانند با اتوبوس‌هایشان وارد کشور شوند و پیش بینی می‌شود دست کم ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی به کشور وارد شوند.

بذرپاش ادامه داد: هم اکنون بیشترین تمرکز ما بر روی عملیات بازگشت زائران خواهد بود که باید در مدت سه روز مدیریت شود.

وی همچنین به استفاده از تاکسی‌های اینترنتی برای عملیات اربعین امسال اشاره کرد و گفت: این تاکسی‌ها نرخ‌گذاری نداشته و خودشان قیمت خواهند داد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.