در سامانه فروش تفریحات دریایی کیش، منافع همه دیده شده است

مدیرعامل جامعه کلوپ داران در جمع خبرنگاران:

در سامانه فروش تفریحات دریایی کیش، منافع همه دیده شده است

علی اقتصاد در نشست خبری با رسانه های کیش گفت: سیستم پلتفرم گردشگری کیش به گونه ای طراحی شده که منافع همه در این سامانه دیده شده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، دراین نشست علی اقتصاد با اشاره به حال بد گردشگری کیش و به طبع آن حال بد مشاغل مرتبط با گردشگری گفت: مقصر وضعیت امروز خود ما هستیم که به گونه ای رفتاره کرده ایم که مسافر کیش این جزیره را برای سفرهای بعدی خود انتخاب نمی کند زیرا با نارضایتی از قیمت ها ونحوه خدمات دهی جزیره کیش را ترک می کند درحالیکه در حوزه تفریحات دریایی 80 درصد پول پرداختی مسافران به جیب دلالانی می رود که هیج سهمی در سرمایه گذاریها وحتی فعالیت درکیش ندارند.

مدیرعامل جامعه کلوپ داران کیش افزود: راه اندازی سامانه فروش تفریحات دریایی کیش ماحصل یکسال کار مطالعاتی است و دراین سامانه منافع همه دست اندرکاران گردشگری که مرتبط با تفریحات دریایی هستند و دفاتر فروش خدمات، دیده شده است . وی تصریح کرد: خرید از سامانه ای که رسمی و با ارائه قیمت های مصوب و درجه بندی کلوپ ها کار می کند امنیت روانی برای گردشگران به همراه دارد و از طرفی انحصار از بین رفته زیرا گردشگران امکان بررسی همه امکانات وتفریحات را بر روی یک بستر واحد ودرنهایت انتخاب را دارند و از طرفی موضوع نظارت نیز بسیار دقیق انجام می شود.

اقتصاد با بیان اینکه راه اندازی این سامانه به خواست کلوپ داران بوده است اظهار داشت: در این سامانه منافع دفاتر فروش خدمات گردشگری نیز دیده شده است تا از طریق سیستماتیک شدن فروش تفریحات دریایی، دست دلالانی که بیشترین منفعت را می بردند کوتاه شود.

مدیرعامل جامعه کلوپ داران کیش درادامه از تلاش های دکتر سرهنگی برای تغییر فرایندهای نادرست گردشگری درکیش تقدیر کرد و گفت: اگرچه اجرای این طرح با فرافکنی و هجمه های بسیار از سوی کسانی که منافعشان به خطر افتاده مواجه شده است و شاید سهم آسیب دیدن مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این هجمه های نادرست بیشتر از بقیه بوده است اما به نمایندگی از جامعه کلوپ داران جزیره کیش، تمام قد از جسارت وتلاش های دکتر سرهنگی تقدیر وحمایت می کنیم زیرا اقدامی که ایشان انجام داد و جراحی دردناک وضعیت بد گردشگری کیش، با وجود اینکه سودی برای سامان منطقه آزاد کیش به همراه نداشته، تصمیم شجاعانه ای بود که دراین شرایط تنها از یک مدیر دلسوز ومسئولیت پذیر بر می آمد و با ادامه اجرای این طرح جزیره کیش پس از سالها از معضلاتی رها می شود که احیاء برند گردشگری کیش را به همراه دارد.

سید علیرضا کاظمی دبیر طرح مرجان نیز دراین نشست گفت: فرایندهای گردشگری کیش از یکسال گذشته درحال بررسی هستند و در چند فاز عملیاتی، نسبت به اصلاح نواقص و رفع مشکلات درحوزه های مختلف گردشگری وخدمات دهی اقدام خواهد شد تا جزیره کیش درمسیر توسعه پایدار گردشگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روند این اصلاحات آغاز شده و با ایجاد فهم مشترک در حال ادامه مسیر است افزود: یکی از موارد مهمی که درفاز اول و در خصوص کلوپ داران انجام شده است نصب کدهای اخلاقی در کلوپ ها است تا مشتریان وکلوپ داران با حقوق قانونی خود آشنا شوند.

گفتنی است درادامه این نشست نحوه عملکرد این سامانه برای اصحاب رسانه تشریح و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.