لزوم توجه به فعالیت‌های بدنی و ورزش با هدف کاهش هزینه‌های حوزه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد:

لزوم توجه به فعالیت‌های بدنی و ورزش با هدف کاهش هزینه‌های حوزه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر لزوم توجه به فعالیت‌های بدنی و ورزش با هدف کاهش هزینه های حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمد مهدی ناصحی در این دوره از مسابقات ورزشی بانوان همکار سازمان متبوع خود، با اشاره به ضرورت بسط و گسترش روحیه ورزشی میان تمام کارکنان گفت: از همت و تلاش های برگزار کنندگان ستادی و استانی این دوره از مسابقات به ویژه اداره کل بیمه سلامت استان مازندران در پوشش و اطلاع رسانی های لازم تشکر و قدردانی می شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: مسابقات از سال های قبل در سازمان برگزار شده، اما در طول ۳ سال گذشته از انسجام بیشتری با هدف ایجاد نشاط و خود باوری میان کارکنان برخوردار است، بدون شک حفظ سلامتی میان کارمندان نیازمند پیگیری ورزش و پویایی از درون سازمان و ادارات دولتی است. همچنین توانمندی و افزایش سلامتی میان کارکنان بدون توجه به ورزش امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه شکل گیری جشنواره ها و مسابقات ورزشی در سازمان های دولتی تاثیر قابل توجهی در افزایش روحیه، حفظ سلامتی و جلوگیری از افسردگی دارد تصریح کرد: بیمه سلامت نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، ضمن اینکه حمایت مالی از بیمه شدگان و افزایش پوشش های بیمه ای کافی نبوده و باید تدابیر لازم را جهت جلوگیری از افزایش بیماری در بیمه شدگان اتخاذ کرد.

ناصحی تاکید کرد: معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت ایجاد شد، تا بتوان زمینه های لازم را در بحث پیشگیری نخستین فراهم کرد. ورزشکاران به عنوان سفیران سلامت نقش مهمی در گسترش برگزاری این مسابقات و چگونگی پیگیری مسائل و مشکلات به ویژه در تامین منابع لازم را دارند، بدون شک یک رکن مهم در پزشکی خانواده توجه به ورزش و فعالیت های بدنی است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه طی سال های اخیر خدمات بسیاری در حوزه بیمه همگانی و بیمه ۵ دهک اول جامعه به صورت رایگان ارایه شده است اظهار داشت: این قشر بیش از ۱۲ میلیون نفررا شامل می شود که تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرارگرفتند.

خوشبختانه منابع سازمان، بیشتر برای کمک به افراد بی بضاعت و آسیب پذیر جامعه هزینه شده است؛ به طوری که در حوزه ناباروری بیش از هزار میلیارد تومان برای درمان زوجین هزینه شده است.

وی ادامه داد: درخصوص خدمات روانشناسی، اتیسم و بیماران نیازمند به خدمات خاص حمایتی اقدامات لازم انجام شده است. ضمن اینکه درحث پیشگیری اگر فردی بتواند به عنوان مثال قند خون خود را کنترل کند می توان از بسته های تشویقی استفاده کند. امیدواریم بتوانیم به سمت جامعه سالم و ارتقاء پویایی افراد حرکت کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.