تدوين «دستورالعمل سنجش شاخص ‌هاي بهره‌وري در بنگاه‌هاي توليدي»

رئيس سازمان ملي بهره‌وري ايران خبر داد:

تدوين «دستورالعمل سنجش شاخص ‌هاي بهره‌وري در بنگاه‌هاي توليدي»

یک‌شنبه, ژولیه 23, 2017 - 12:01 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئيس سازمان ملي بهره وري ايران از تدوين «دستورالعمل سنجش شاخص‌هاي بهره‌وري در بنگاه‌هاي توليدي» خبر داد.

به گزارش ديوان اقتصاد، رويا طباطبايي يزدي با بيان اين مطلب تصريح كرد: در اين دستورالعمل، روش محاسبه شاخص‌ هاي بهره وري تك عاملي و چند عاملي بنگاه هاي توليدي با استفاده از اطلاعات صورت هاي مالي و هم چنين راهنماي استفاده از نرم افزار Excel براي سنجش بهره وري تشريح شده است.
وي با اشاره به ضرورت هاي تدوين چنين دستورالعملي تصريح كرد: فقدان يك نظام سنجش بهره وري در سطح كشور بر پايه روش‌هاي معتبر و سازگار با مفاهيم پايه حساب‌هاي ملي در كشور، باوجود تلاش هاي صورت گرفته در اين زمينه، همواره احساس مي شود.
رئيس سازمان ملي بهره وري ايران تاكيد كرد: همچنين در راستاي اجرايي شدن پروژه اجراي چرخه مديريت بهبود بهره‌وري در ۱۰ بنگاه بزرگ اقتصادي منتخب مصوب و ابلاغ شده از سوي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و هدف گذاري رشد ۸ تا ۱۰ درصدي بهره‌وري نيروي كار در اين پروژه، وجود دستورالعملي جهت محاسبه شاخص بهره وري نيروي كار در بنگاه هاي توليدي بيش از پيش ضروري به نظر مي رسيد.
وي خاطرنشان كرد: اين دستورالعمل در تلاش است تا با بهره‌گيري از رويكردهاي مورد استفاده در حساب هاي ملي، نسبت به ارايه دستورالعمل معتبر مبتني بر صورت هاي مالي تفصيلي بنگاه هاي توليدي، اقدام كند.
به گفته طباطبايي يزدي، اين دستورالعمل مشتمل بر مواردي مانند «مروري بر ادبيات بهره ‌وري»، «داده‌هاي مورد استفاده در سنجش بهره‌وري و روش استخراج آنها از صورت‌هاي مالي» و «محاسبه ارزش افزوده از روش درآمد و توليد» مي شود.
وي ادامه داد: در اين دستورالعمل همچنين راهنماي استفاده از نرم افزار سنجش بهره‌وري و مراحل ورود اطلاعات به آن بيان شده است.
رئيس سازمان ملي بهره وري ايران تصريح كرد: دستورالعمل سنجش شاخص ‌هاي بهره‌وري در بنگاه‌هاي توليدي از طريق سايت اين سازمان به نشاني www.nipo.gov.ir در دسترس متخصصان حوزه بهره وري كشور قرار دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.