هشدار اتریش نسبت به جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا

هشدار اتریش نسبت به جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا

صدراعظم اتریش گفت، وقوع جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر تعرفه هایی که دولت ترامپ در زمینه واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده، تبعات «بسیار منفی ای» برای هر دو طرف خواهد داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم ، سباستین کورز، صدراعظم اتریش گفت، وقوع جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر تعرفه هایی که دولت ترامپ در زمینه واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده، تبعات «بسیار منفی ای» برای هر دو طرف خواهد داشت.

کورز افزود، در صورتی که آمریکا معافیت اتحادیه اروپا از این تعرفه ها را که سه شنبه این هفته منقضی می شود تمدید نکند، این اتحادیه باید انجام یک واکنش جمعی را مدنظر قرار دهد. کورز که در ابوظبی صحبت می کرد ابزار امیدواری نمود که موانع تجاری اعلام شده از سوی دونالد ترامپ «رنگ واقعیت به خود نگیرد.»

اتریش در ماه جولای ریاست دوره ای 6 ماهه اتحادیه اروپا را در اختیار خواهد گرفت. کورز افزود: «اذعان می کنم که نگرانم که برخی موانع تعرفه ای جدید برقرار شود.... اگر این اتفاق بیافتد، من امیدوارم که ما به عنوان اتحادیه اروپا خیلی سریع به توافقی بر سر یک موضع مشترک و صریح دست یابیم. من امیدوارم که این اقدام هیچ چرخه منفی ای که منجر به بروز یک جنگ تجاری شود، ایجاد نکند، بلکه منجر به تجدید نظر امریکا آمریکا خود در خصوص موانع تعرفه ای شود.»

پیش از این، آنجلا مرکل و امانوئل ماکرون رهبران آلمان و فرانسه نیز در دیدارهای خود با ترامپ در مورد معافیت دائمی اتحادیه اروپا از تعرفه های تجاری جدید دولت آمریکا با وی رایزنی کرده بودند.

ویلبور راس، وزیر بازرگانی دولت ترامپ گفته، این کشور قصد دارد معافیت از این تعرفه ها را برای برخی کشورها تمدید کند نه همه کشورها.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.