تغييرات هدفمند در سازمان موجب شكوفايي كاركنان است

تغييرات هدفمند در سازمان موجب شكوفايي كاركنان است

تغييراني كه منجر به ايجاد ايده‌هاي جديد مي‌شود، فرصت‌هاي جديد را پيش روي سازمان مي‌گشايد و موجب مي شود شرايطي مناسب براي شكوفايي استعداد هاي نهفته كاركنان فراهم شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،مسعود شريفات، عضو هيات مديره بانك كشاورزي در جمع بيش از 900 نفر از روساي شعب اين بانك در بابلسر، به تغييرات مثبت و متعدد هدفمند كه بستر رشد ، تعالي و حرفه‌اي گري را در سازمان فراهم مي‌‌كند اشاره و تاكيد كرد: تغييراني كه منجر به ايجاد ايده‌هاي جديد مي‌شود، فرصت‌هاي جديد را پيش روي سازمان مي‌گشايد و موجب مي شود شرايطي مناسب براي شكوفايي استعداد هاي نهفته كاركنان فراهم شود.
شريفات روز شنبه هشتم ارديبهشت در دومين مرحله از همايش سراسري روساي شعب اين بانك به نقش و كاركرد روساي شعب در مسير تعالي سازماني اشاره داشت و يادآور شد: بانك كشاورزي فرهنگ‌هاي مختلفي را درون و بيرون سازمان تحمل مي‌كند و حاصل اين همنشيني فرهنگي، هم‌افزايي براي سازمان است.
وي افزود: غني‌سازي فرهنگي سازمان را به سمت تغيير مثبت سوق مي‌دهد و در نهايت كاركنان به اين مهم مي‌رسند كه متفاوت فكر كنند و متفاوت بيانديشند.
شريفات ايجاد هماهنگي بين فرهنگ هاي مختلف را از جمله نقش هاي روساي شعب اعلام كرد كه درنتيجه آن، كاركنان به عنوان كنشگران سازماني، توجه بيشتري به مشتريان معطوف خواهند داشت.
وي تصريح كرد: كاركنان بايد اين مفهوم را درك كنند كه در سازمان ارزشمند هستند. اگر اين مفهوم را درك كنند در نقش‌هاي گوناگون به تفكر سازماني هدايت مي‌شوند،تبادل اطلاعات مي‌كنند و نقش خود را در تحقق اهداف سازماني ايفا مي‌كنند.
عضو هيئت مديره بانك كشاورزي با اشاره به اين كه شالوده سازماني با صداهاي متكثر و نتيجه واحد شكل مي‌گيرد، افزود: بايد اين مفهوم را درك كنيم كه رفتار و تعاملات فرهنگي تك تك كاركنان چگونه در تحقق اهداف كلان بانك نقش‌آفريني مي‌كند. امروزه سازمان‌ها با دغدغه‌هاي ذهني مختلفي روبه‌رو هستند؛ به عبارتي دغدغه‌هاي افراد مختلف در سطوح سازماني با هم متفاوت است.
وي اضافه كرد: اين دغدغه‌ها بايد پاسخ داده شود تا اميد سازماني ايجاد شود. اگر روساي شعب اين توان را داشته باشند كه در محيط سازماني خود تغيير ايجاد كنند و با تغيير، بهبود ايجاد كنند، گفت‌و‌گوي حرفه‌اي حاكم مي‌‌شود و مديريت تغيير منجر به ايجاد اميد و در نهايت بهبود مي‌شود.
شريفات در بخش ديگري از سخنان خود مقوله مديريت توجه را به عنوان يك اصل مديريتي نوين مورد تاكيد قرار داد و گفت: امروز در سازمان‌هاي معاصر احترام و توجه به كاركنان به احترام و توجه به مشتريان منجر مي‌‌شود و نابرابري در توجه به نابرابري در احترام به كاركنان و مشتريان منتهي خواهد شد. وي افزود: ظرفيت سازي فرهنگي در سازمان بايد مبتني بر توجه و احترام باشد..
اين عضو هيئت مديره بانك كشاورزي با اشاره به ضرورت استفاده مطلوب‌تر از ظرفيت‌هاي سازماني، خاطرنشان ساخت: بانك كشاورزي در شرايطي قرر دارد كه بايد با تمركز و تكيه بر فرصت‌ها و ظرفيت‌هايي كه پيش‌رو دارد، مزيت‌هايي رقابتي خود را تقويت كند تا در بازار رقابتي محصولات و خدمات مطلوب‌تري عرضه كند.
وي در پايان با تاكيد دوباره بر ظرفيت‌هاي بالاي روساي شعب گفت: توانايي رئيس شعبه بسيار بالاست و حتي بسياري از مشتريان بانك رئيس شعبه را به عنوان رئيس بانك در منطقه مي‌شناسند. اين يك فرصت بزگ براي روساي شعب است كه اين نگاه مشتريان را استفاده كرده و آن را در جهت تعالي سازمان هدايت كنند. روساي شعب بايد كاركنان سازمان را به عنوان كنشگران توسعه‌يافته سازماني در مسيري هدايت كنند كه بيشترين بهره‌وري را براي سازمان داشته باشند.
شريفات سخنان خود را اين‌گونه پايان بخشيد: اولين قدم را كه برداريم جاده راه را به ما نشان مي‌دهد؛ پس اميد داشته باشيم و اين اميد را با تدبير همراه كنيم تا روزهاي روشن‌تري پيش‌روي ما عيان شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.