تعرفه هشت برابری برای سازمانهایی که از انرژی تجدید پذیر استفاده نکنند

تعرفه هشت برابری برای سازمانهایی که از انرژی تجدید پذیر استفاده نکنند

سه‌شنبه, می 15, 2018 - 08:30 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دستگاه های اجرایی موظفند حداقل 20 درصد از برق مصرفی ساختمان های خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند؛ در غیر این صورت، 20 درصد از مصرف آنها با قیمت خرید تضمینی برق از انرژی های تجدیدپذیر – که حدود هشت برابر تعرفه های معمول است – محاسبه می شود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، هیات وزیران شهریورماه پارسال طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن، وزارتخانه ها، موسسه های و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظف شدند در 2 سال حداقل 20 درصد برق مصرفی ساختمان های خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نیرو موظف است تعرفه برق مصرفی را براساس نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر تعیین کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ امروز (سه شنبه) در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: در صورت بی توجهی دستگاه های مشمول این مصوبه، 20 درصد از تعرفه برق مصرفی آنها از نیمه دوم سال 97 با نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر تعیین می شود.

به گفته «حسین صبوری»، اگر وزارتخانه ها، موسسه ها و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی تا نیمه دوم امسال حداقل 20 درصد از برق مصرفی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین نکنند، 20 درصد از برق مصرفی آنها با قیمتی حدود 800 تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می شود.

وی در پاسخ این سوال که هم اکنون چه میزان از انرژی دستگاههای اجرایی از محل انرژی های خورشیدی تامین می شود، گفت : آمار دقیقی از میزان مصرف انرژی خورشیدی در دستگاههای اجرایی در دسترس نیست.

هم اکنون به طور میانگین هر کیلووات ساعت برق 110 تومان محاسبه می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.