اعمال مالیات ۵ تا ۲۰ درصدی بر عایدی مسکن

اعمال مالیات ۵ تا ۲۰ درصدی بر عایدی مسکن

چهارشنبه, اکتبر 3, 2018 - 13:40 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس طرح مالیات بر عایدی مسکن، مالکان دسته اول به تعداد اعضای خانواده‌شان از مالیات بر عایدی مسکن معاف هستند، به غیراز این گروه، هر خرید و فروش در حوزه مسکن، مشمول مالیات می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،صدیف بدری در گفت‌وگو با خانه ملت، از بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات های مستقیم در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: این طرح با هدف مقابله با سوداگری و دلال بازی در بازار مسکن و کاهش التهابات این بازار تدوین شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طراحان طرح مذکور با تدوین این طرح به دنبال حمایت از تولید و عرضه مسکن، کاهش نوسانات بازار مسکن، جلوگیری از سوداگری و حمایت از خانه دار شدن اقشار ضعیف هستند.

وی گفت: طرح مالیات بر عایدی املاک در قالب یک ماده واحده به قانون مالیات های مستقیم افزوده می شود، حال بر اساس این ماده، بعد از یک ماه از لازم الجرا شدن قانون، هر نقل و انتقال زمین، املاک و مستقلات و کاربری های مسکونی و تجاری، مشمول بر مالیات بر عایدی املاک می شود.

بدری ادامه داد: بر اساس این طرح، مالکان دسته اول به تعداد اعضای خانواده‌شان در صورت خرید مسکن از مالیات بر عایدی سرمایه مسکن معاف هستند، به غیراز این گروه، هر نقل و انتقالی و خرید و فروش در حوزه مسکن، مشمول مالیات می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مالیات اعمال شده بر عایدی مسکن، در سال نخست 5 درصد، در سال دوم 10 درصد و در سال سوم 15 و در سال چهارم 20 درصد پیش بینی شده است.

وی گفت: درآمدهای مالیاتی حاصل از اجرای طرح مالیات بر عایدی املاک، برای افزایش اعتبار تسهیلات مسکن برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه و توسعه زیرساخت های تولید مسکن برای این قشر هزینه می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من تصویب و اجرا شدن قانون مالیات بر عایدی املاک گام مثبتی در کاهش دلال بازی و قیمت مسکن خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.