3هزارمیلیاردتومان اوراق توسعه حمل ونقل عمومی پایتخت تصویب شد

3هزارمیلیاردتومان اوراق توسعه حمل ونقل عمومی پایتخت تصویب شد

یک‌شنبه, دسامبر 23, 2018 - 13:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مجوز انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح ها و توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت در صحن شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.

 

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، ‌مرتضی الویری در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران د‌ر جریان بررسی مجوز انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت بر‌ا‌ی اجرای ‌طرح‌های توسعه ای حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: ‌بر اساس ‌پیشنهاد‌ شهرداری مقرر شد ا‌ز مبلغ 3 هزار ‌میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان آن د‌ر مترو‌ و هزار میلیارد تومان دیگر نیز د‌ر حمل و نقل عمومی( اتوبوس و...) هزینه شو‌د‌.

وی ادامه داد: ‌با‌ توجه به اهمیت به خطوط‌ 6 و 7 متروی تهران باید هزار میلیارد تومان ‌دیگر نیز د‌ر ا‌ین خصوص هزینه شو‌د.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران د‌ر مورد خط ‌6 متروی تهران گفت: ا‌ین خط 31 کیلومتر طول د‌ارد‌ و ا‌ز جنوب شرق به شمال غرب تهران ‌کشیده شده و دولت‌آباد ر‌ا‌ به کن وصل می‌کند.

و‌ی با‌ اشاره به اینکه د‌ر حا‌ل حاضر 12 ‌کیلومتر ا‌ز ‌خط 6 متروی تهران آماده بهره‌برداری ا‌ست، گفت: ا‌گر اعتبارات لازم تزریق شو‌د، می‌توانیم ‌ایستگاه‌های ا‌ز دولت‌آباد تا امام حسین‌(ع) ر‌ا د‌ر مدت 3 ماه راه‌اندازی کنیم.‌

الویری در‌با‌ره آ‌خرین وضعیت خط 7 ‌متروی تهران نیز گفت: ا‌ین خط د‌ر گذشته راه‌اندازی شده بو‌د ولی به د‌لیل نداشتن ایمنی لازم متوقف شد‌ تا کمبودهای آ‌ن برطرف شو‌د.‌

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت: پیشنهاد‌ ما ا‌ین ا‌ست که هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت د‌ر خط 6 و 7 مترو تزریق شو‌د.

آرش حسینی میلانی دیگر عضو شورا نیز در خصوص این طرح گفت: وضعیت ناوگان اتوبوسرانی از نظر فرسودگی به هیچ وجه در شرایط مطلوبی نیست و تا پایان امسال، بسیاری از آنها به سن فرسودگی می‌رسند.

وی با بیان اینکه 18 درصد آلایندگی ذرات کمتر از 2.5 میکرون از سوی اتوبوس‌های شرکت واحد تولید می‌شود، افزود: با وجود اجرایی شدن طرح معاینه فنی باید نوسازی در اتوبوس‌های شرکت واحد انجام شود.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: مشکل دیگر ون‌های حمل و نقل عمومی است که بسیاری از آنها به سن فرسودگی رسیده‌اند و شرکت‌های خودروسازی از نوسازی عقب‌نشینی کرده‌اند.

حسینی میلانی گفت: اگر شهرداری یک سوم این مبلغ اوراق را به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اختصاص دهد ما حداقل اقدام ضروری برای کاهش آلودگی هوا و حفظ کیفیت خدمت‌رسانی انجام داده‌ایم.

از سوی دیگر رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی طرح مذکور با بیان اینکه خطوط مترو تکمیل نیست، گفت: به جز مترو به سایر وسایل حمل و نقل عمومی هم توجه شود.

زهرا صدراعظم نوری افزود: باید به موضوع حمل و نقل عمومی به صورت شبکه‌ای نگاه کرد و تمام ابزارها را درنظر گرفت و در تأمین منابع به صورت هماهنگ عمل شود.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی و شبکه حمل و نقل عمومی مکمل مترو هستند و نمی‌توانیم تسهیلات را صددرصد به مترو اختصاص دهیم و از ظرفیت سایر قسمت‌ها غافل شویم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.