باید به سمت توسعه بیمه زندگی حرکت کرد

باید به سمت توسعه بیمه زندگی حرکت کرد

یک‌شنبه, ژولیه 31, 2016 - 12:49 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بایستی به سمت ارتقای فرهنگ و دانش بیمه و نیز توسعه بیمه زندگی در کشور گام برداشت.

به گزارش دیوان اقتصاد؛ مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل بیمه‌کوثر ضمن بیان مطلب فوق، در خصوص سیاست‌گذاری رییس کل بیمه مرکزی در جهت توسعه صنعت بیمه گفت: این سیاست‌گذاری بسیار درست بوده به‌طوری‌که ما در بیمه‌های عمروسرمایه گذاری نسبت‌به دنیا بسیار عقب هستیم.

وی تصریح‌کرد: جداسازی در صنعت بیمه باعث می‌شود که سیاست‌گذاری‌های جدیدی در حوزه بیمه به‌ویژه در بیمه زندگی صورت گیرد ولی برای فرهنگ‌سازی و اجرای این سیاست یکسری الزامات و زیرساخت‌هایی لازم است.

مشعلچی تاکیدکرد: باید به سمت توسعه فرهنگ بیمه، افزایش ضریب نفوذ و اصلاح توسعه زیرساخت‌ها حرکت کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 14درصد در بخش بیمه عمر هدف‌گذاری شده بود که این میزان در سال جاری به 25درصد خواهد رسید و می‌توان گفت که اینها تابعی از وضعیت اقتصادی کشور است. اگر حالت رکود در وضعیت اقتصادی حاکم باشد باید سرمایه‌گذاری در یک مسیری صورت گیرد تا آورده داشته باشد. این اتفاق به لحاظ رکود موجود دچار چالش خواهد بود اما اگر سرمایه‌گذاری به لحاظ ساختار اقتصادی بدون ترس از شرایط موجود در مجموعه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح باشد به‏طور یقین بیمه‌های زندگی شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه‌کوثر در خصوص کاهش نرخ سود بانکی گفت: به طور یقین بایستی کاهش نرخ سود بانکی در کشور اتفاق بیفتد که با کاهش نرخ سود بانکی سپرده‌ها به سمت بازار سرمایه، صنعت بیمه و بخشی نیز به سمت بازار سوداگری حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل بیمه‌کوثر در رابطه با افزایش سرمایه در شرکت‌های بیمه‌ای افزود: در شرکت‌های بیمه‌ای الزاما نباید افزایش سرمایه صورت پذیرد. شرکت‌ها با بررسی مدل swot نسبت‌ به افزایش سرمایه اقدام می‌کنند. swot یکی از ابزارهای استراتژیک تطابق نقاط قوت و ضعف درون سازمان با فرصت‌ها و تهدیدهای برون سازمان است.

وی تاکیدکرد: برهمین اساس شرکت بیمه‌کوثر درخواست افزایش 80درصدی سرمایه (از 140میلیارد به 250میلیارد) داده است که مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفت، زیرا شرکت با بررسی‌های دقیق دارای نقاط قوت و فرصت زیاد است که در صورت بهره‌مندی به‌موقع از آنها و افزایش سرمایه می‌تواند تحولی را در شرکت ایجاد کند.

مشعلچی در مورد تجمیع بیمه و بانک در کشور اظهار کرد: تجمیع بانک در کشور اتفاق افتاده و در مرحله تئوری است اما تجمیع بیمه در حد گفتمان است و الان نمی‌شود قضاوت درستی در این زمینه داشت، بنابراین سطح‌بندی بیمه‌ها بهتر از ادغام بیمه است و در زمان سطح‌بندی عرصه برای رقابت افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بیمه‌کوثر به‌خاطر اسم، عملکرد سرمایه انسانی و زیرساخت های مالی در حوزه برندسازی بسیار موفق عمل کرده است.

وی خاطرنشان‌کرد: بیمه‌کوثر، توسعه بیمه زندگی، توسعه زیرساخت‌های آی‌تی و چابک‌سازی ساختار در یک نظام دو لایه با افراد مختلف در جهت ارتقای سطح دانش و شبکه فروش و نظام پرداخت مبتنی‌بر عملکرد ستادی و مرکزی را شروع کرده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.