۵ کیلومتر دیگر از بزرگراه هراز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

۵ کیلومتر دیگر از بزرگراه هراز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخش دیگری از گلوگاه ترافیکی بزرگراه هراز به طول ۵ کیلومتر در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب در مجموع ۷۱ کیلومتر از این بزرگراه زیر عبور ترافیک قرار خواهد گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا کدخدازاده صبح امروز در بازدید از بزرگراه هراز از بهره‌برداری ۵ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:‌ بخش دیگری از گلوگاه ترافیکی این مسیر در محدوده لاسم تا سه راهی پلور به طول ۳ کیلومتر که شامل دو دستگاه پل ۴۵ متری و ۴ کیلومتری دیوارسازی است در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بهره‌برداری از محدوده بایجان تا وانا به طول دو کیلومتر که شامل یک دستگاه تونل به طول ۱۷۰۰متر و یک دستگاه پل به طول ۶۰ متر است بخش دیگری از برنامه‌ بهره‌برداری سال جاری در این بزرگراه است.

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌ها؛ تونل وانا را بزرگترین تونل در دست ساخت در بزرگراه هراز دانست و اظهار داشت: این تونل نیز به طول ۱۷۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کدخدازاده در این سفر همچنین از عملیات اجرایی تونل زیارباغ نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت: این تونل ۱۱۰۰ متر طول دارد که هم‌اکنون عملیات لاینینگ تونل در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی آن نیز در حدود ۴۰ درصد است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها در توضیح آخرین وضعیت اجرایی محور هزار اعلام کرد: در حال حاضر لاینینگ، زیرسازی و روسازی تونل وانا و لاینینگ و تحکیمات پارکینگ تونل زیارباغ در حال انجام است و آرماتوربندی، قالب بندی و بتن‌ریزی پایلون پل‌های کابلی ابتهاج و تکاور نیز تکمیل شده است.

کدخدازاده تاکید کرد: این محور ۱۰۱ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۶۶ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و با تکمیل این پنج کیلومتر، ۷۱ کیلومتر از مسیر به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان خواهد بود.

وی ادامه داد: بزرگراه هراز دارای ۲۱ تونل و ۲۸ دستگاه پل است که ۸ تونل به طول ۷ کیلومتر و ۱۲ دستگاه پل به طول ۸۴۳ متر در آن به بهره‌برداری رسیده و ۳۴ کیلومتر دیوارسازی دارد که ۲۳ کیلومتر آن تکمیل شده است.

کدخدازاده جاده هراز را یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان تهران و مازندران عنوان و اضافه کرد: این بزرگراه کوتاهترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و وجود جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان در اطراف این مسیر سبب شده تا مسافران زیادی جاده هراز را به عنوان مسیر حرکت خود به استان‌های شمالی انتخاب کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.