ایجاد ۱۲ هزار شغل برای مددجویان سیستان و بلوچستان تا پایان سال

رئیس کمیته امداد اعلام کرد:

ایجاد ۱۲ هزار شغل برای مددجویان سیستان و بلوچستان تا پایان سال

جمعه, سپتامبر 6, 2019 - 14:04 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کمیته امداد از ایجاد ۱۲ هزار شغل برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال خبر داد و‌ گفت: توسعه اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت در تفاهم با بنیاد علوی پیگیری می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، سیدمرتضی بختیاری در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر و امدادیاران کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به پتانسیل بالای استان سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف، افزود: اگر تلاش کنیم این ظرفیت‌ها شناسایی شود قطعا می‌توانیم در زدودن غبار محرومیت از چهره این استان نقش بسزایی ایفا کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید از استعداد جوانان نخبه استان در مسیر درست استفاده شود، تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در زمینه رفع محرومیت این منطقه در دستور کار قرار گرفته اما برای اینکه نتیجه بهتری عاید مردم استان شود باید همه در این مسیر در کنار یکدیگر تلاش کنند.
رئیس کمیته امداد گفت: امیدواریم با کمک بانک‌ها، کارآفرینان و خیرین استان امسال ۱۲ هزار شغل در سیستان و بلوچستان ایجاد شود.
بختیاری به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تولیدی مددجویان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: امروز شاهد دستاوردهای تولیدی مددجویانی هستیم که در کنار ایجاد اشتغال برای خود توانسته‌اند افراد دیگری را نیز مشغول بکار کنند و باعث رونق منطقه و رفع محرومیت شوند.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلین مصطفی محامی، نماینده مقام معظم رهبری در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات کمیته امداد در رفع نیاز نیازمندان و کمک به محرومان، گفت: اقدامات کمیته امداد در چهل سال گذشته نشان از توجه امام راحل به نیازمندان است.
امام جمعه زاهدان توجه به چند نکته در حوزه کمیته امداد را مهم دانست و ادامه داد: یکی از نکات مهم در حوزه خدمت‌رسانی در مجموعه کمیته امداد این است که کار برای خدا، کسب رضایت او و بدون هیچ گونه چشم‌داشتی باید باشد.
وی بیان کرد: تلاش برای خودکفایی با ایجاد اشتغال، مهارت‌آموزی و مشاوره به مددجویان کار بسیار مهمی است که در صورت توجه به آن علاوه بر اینکه باعث استقلال و خود کفایی افراد می‌شود، می‌توان افراد بسیار دیگری را نیز مشغول به کار کرد.
وی ادامه داد: تلاش برای رشد علمی، فرهنگی مددجویان باید مورد توجه باشد.
احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: کمیته امداد از جمله سازمان‌هایی است که از بدو تاسیس آن تاکنون حرکت‌های منطقی و رو به رشد بسیاری داشته است.
استاندار سیستان و بلوچستان مهمترین اقدام کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال برای این خانوارها دانست و تصریح کرد: اعطای تسهیلات با نرخ کارمزد پایین و حمایت کمیته امداد از مددجویان در بخش‌های مختلف تولیدی از جمله کارهای مهم و ثمر بخش این سازمان بوده است.
وی گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اعطای تسهیلات بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال، اثربخشی بسیاری در حوزه رونق اشتغال مددجویان استان دارد.
در ادامه سفر رئیس کمیته امداد به استان سیستان و بلوچستان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد علوی و کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با هدف محرومیت‌زدایی امضا شد.
سیدمرتضی بختیاری رویکرد این تفاهم‌نامه را توسعه اشتغال و ارتقای سطح درآمدی مددجویان تحت حمایت در شهرستان زهک دانست و گفت: این تفاهم‌نامه به مدت دو سال در بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان و تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و تأمین کمک‌های بلاعوض برای طرح‌های اشتغال تا مبلغ ۲ میلیارد تومان در هر سال به امضا رسیده است.
رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از کارگاه‌های آموزش قالی‌بافی و گلیم‌بافی و از طرح‌های اشتغال مبتنی بر راهبری شغلی بازدید کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.