تکمیل مقدمات تغییر سال پایه

سیف اعلام کرد:

تکمیل مقدمات تغییر سال پایه

شنبه, اکتبر 22, 2016 - 11:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس کل بانک مرکزی گفت: مراحل تجديدنظر و تغيير سال پايه شاخص های اقتصادی از سال ۱۳۹۰ به ۱۳۹۵ پایان یافت.

به گزارش دیوانواقتصاد، ولی الله سیف در پیامی به مناسبت روز آمار گفت: بانک مرکزی طلایه دار تولید آمار اقتصادی است. رییس کل بانک مرکزی در پیامی به مناسبت روز آمار ضمن تبریک این روز با اشاره به طلایه دار بودن بانک مرکزی در تولید آمار از زمان تاسیس تاکنون، وظیفه تولید، محاسبه و انتشار آمارهای اقتصادی کشور را از وظایف اصلی و کلیدی بانک مرکزی خوانده و در بخشی از پیامی خویش آورده که به اذعان سازمان های معتبر بین المللی، کار تولید آمارهای اقتصادی توسط بانک مرکزی به نحو احسن انجام گرفته است.
همچنین سیف در این پیام از اتمام مراحل تجديدنظر و تغيير سال پايه شاخص های اقتصادی از سال ۱۳۹۰ به ۱۳۹۵ خبر داده و ابراز امیدواری کرده بزودی شاهد نتايج ارزشمند آن در عرصه تولید آمار خواهیم بود.

متن پیام ولی اله سیف به این شرح است:

بسمه تعالی

تحقق اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در افق ۱۴۰۴ و توسعه و پيشرفت کشور در مسير اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ريزی دقيق، اقدام به موقع و عمل اثربخش ميسر است و دسترسی به آمار و اطلاعات صحيح، به هنگام و دقيق از ارکان و الزامات قطعی آن تلقی می شود.

مفتخريم که نظام بانکی کشور و بانک مرکزی، از زمان تأسيس و آغاز به کار خود به عنوان اولين سازمان رسمی، طلایه دار توليد آمار اقتصادي در کشور بوده و طی هشت دهه گذشته در کنار ایفای ساير نقش‌ها و مأموريت‌های خطير، توليد، محاسبه و انتشار آمارهای اقتصادی کشور را به عنوان يکی از وظايف اصلی و کليدی خود بدون هيچ وقفه و تساهلی انجام داده و به شهادت و اذعان خبرگان، متخصصين، انديشمندان، برنامه‌ريزان کشور و همچنين سازمان‌های معتبر بين‌المللی نظير صندوق بين المللی پول و بانک جهانی، اين کار به نحو احسن انجام شده است که اين افتخار جز به مدد الهی و تلاش پيگير و خستگیناپذير همکاران عزيز دست يافتنی نبود.

اکنون در اين برهه از زمان به لطف لايزال خداوند متعال، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش و مجاهدت‌های مردم و مسئولين گرانقدر کشور، بستر و زمينه رشد و توسعه اقتصادی کشور بيش‌ از پيش فراهم شده است و افق روشنی در پيش روست. قطعاً دست يازيدن به اهداف و ارتقاء مستمر جايگاه اقتصادی و علمی کشور جز با تلاش و همت مضاعف ممکن نخواهد بود.

بانک مرکزی به پشتوانه سابقه درخشان و بی مانند خود در زمينه تولید و انتشار آمارهای اقتصادی و اعتبار آن نزد جامعه، به توسعه، بهبود و روزآمد سازی دانش خود اهتمام جدی ورزيده و با نگاه به آينده، دوشادوش مؤسسات معتبر بين‌المللی به دنبال توسعه کارآمد، اثربخش و فراگير آمار و اطلاعات است.

امروز در آستانه روز ملی آمار و برنامه‌ريزی، ضمن تبريک اين مناسبت به تلاشگران اين عرصه به ويژه همکاران خود در بانک مرکزي و همچنين مرکز آمار ايران، بایسته و شايسته است از تمام عزيزانی که در پاسخگويی به سؤالات نمايندگان بانک مرکزی برای تکميل پرسشنامه‌های طرح‌های آماری همکاری کرده اند، مراتب قدردانی و سپاس خود را اعلام دارم.

خُرسندم که اعلام کنم بانک مرکزی تمام مراحل تجديدنظر و تغيير سال پايه شاخص های اقتصادی از ۱۳۹۰ به ۱۳۹۵ را به بهترين وجه انجام داده و بزودی شاهد نتايج ارزشمند آن به ويژه در عرصه توليد آمارهای پايش و ارزيابی برنامه ششم توسعه، اجرای سياست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ساير برنامه‌های کشور خواهيم بود.

در پايان اميدوارم با همدلی و همکاری آحاد ملت، دستگاه‌ها و سازمان‌های فعال کشور در زمينه توليد، محاسبه و انتشار آمار، شاهد توسعه و پيشرفت روز افزون کشور باشيم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.