آب سد طالقان به قزوین منتقل می شود

با حمایت بانک پاسارگاد:

آب سد طالقان به قزوین منتقل می شود

شنبه, اکتبر 29, 2016 - 13:34 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

استاندار قزوین گفت: با امضاء تفاهم نامه بین بانک پاسارگاد و شرکت آب منطقه ای قزوین عملیات انتقال آب سد طالقان به قزوین به میزان ۶۰ میلیون مترمکعب آغاز می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، فریدون همتی گفت: با تبادل تفاهم نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین عملیات اجرایی این پروژه دی ماه امسال آغاز می شود.

همتی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور تصریح کرد: انتقال آب سد طالقان از آرزوها و خواسته های دیرینه مردم استان قزوین بود که خوشبختانه شاهد اجرای آن هستیم تا مشکلات آب شرب استان برطرف شود.

استاندار یادآورشد: در راستای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قزوین جلسه مشترکی با دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در تهران برگزار و تفاهم نامه انتقال آب سد طالقان به قزوین بین شرکت آب منطقه ای استان و این بانک منعقد و مبادله شد.

وی افزود: انتقال آب سد طالقان برای تامین آب شرب مردم ۱۴ شهر و ۱۹۶ روستا از آرزوها و خواسته های دیرینه استان قزوین بود که به برکت سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید محقق خواهد شد.

استاندار بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح در اوایل دی ماه آغاز خواهد شد که براساس آن سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان قزوین منتقل می شود.

همتی اظهارداشت: برآورد اولیه این طرح ۶۲۶ میلیارد تومان است که به روش bot و با مشارکت بانک پاسارگاد اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: درحال حاضر آب شرب شهرهای استان از منابع آبی زیرزمینی تامین می شود و با اجرای این طرح هم کیفیت آب شرب استان افزایش می یابد و هم بر ظرفیت های آبی استان افزوده می شود.

استاندار در ادامه از احداث بیمارستان هزار تختخوابی در استان بعنوان یکی دیگر از مصوبات و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان نام برد و تصریح کرد: در این زمینه نیز با همکاری و مشارکت این بانک در راستای توریسم درمانی با استفاده از آخرین روش ها و سیستم های بین المللی نسبت به احداث یک بیمارستان هزار تختخوابی اقدام خواهد شد که این طرح درحال حاضر در مرحله عقد تفاهم نامه است.

استاندار در پایان از انجام مذاکرات اولیه درخصوص احداث مجتمع های پرورش زیتون، مجتمع پرورش گیاهان دارویی و احداث مجتمع پتروشیمی با همکاری و مشارکت بانک پاسارگاد در استان قزوین خبر داد.

استاندار اظهارداشت: برای پیگیری سایر مصوبات سفر رئیس جمهور با جدیت پیگیر هستیم و امیدواریم با تخصیص اعتبارات واحدهای صنعتی نیز گشایش قابل توجهی در تولید و اشتغال استان و رونق اقتصادی منطقه صورت گیرد.

در مراسم امضاء تفاهم نامه انتقال آب از سد طالقان ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، علی فرخزاد سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار، حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای نیز حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.