اعلام تضامین دریافتی وام ۸۰۰ میلیاردی بانک سرمایه

مدیرعامل بانک سرمایه:

اعلام تضامین دریافتی وام ۸۰۰ میلیاردی بانک سرمایه

چهارشنبه, نوامبر 9, 2016 - 12:53 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی به یک شخص طی سه فقره چک توسط این بانک، گفت: این پرداخت تنها با ضمانت چک به این فرد پرداخت نشده بلکه ملک به همراه سه فقره چک معادل۱۵۰ درصد مانده بدهی این وام به عنوان وثیقه و ضمانت در اختیار بانک قرار گرفته است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد رضا خانی در گفت و گو با ایبِنا، با بیان این مطلب افزود: پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیارد تومانی با وثیقه سند ملکی انجام شده است ولی تا زمانی که امور اداری در خصوص ارزش گذاری ملک پایان یابد و این ملک به رهن بانک در آید از فرد تسهیلات گیرنده سه فقره چک بابت ضمانت اخذ شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون هم سند ملک در رهن بانک است وهم این چک ها در اختیار بانک سرمایه به منظور ضمانت برای بازپرداخت این تسهیلات قرار دارد از این رو هیچ گونه نگرانی در خصوص وصول آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر این موضوع که در بانک سرمایه هیچ اختلاسی صورت نگرفته است، گفت: عملکرد بانک سرمایه مستقل از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان است و این صندوق تنها یکی از سهامداران این بانک است.

خانی افزود: جایگاه سهامداران در مجمع است از این رو هیات مدیره بانک سرمایه در خصوص عملکرد این بانک پاسخگو است بنابر این در خصوص عملکرد این صندوق نیز باید هیات مدیره پاسخگو باشند و گره زدن عملکرد بانک سرمایه به صندوق ذخیره فرهنگیان اشتباه است.

وی با اشاره به میزان مطالبات معوق بانک سرمایه، اظهار داشت: میزان مطالبات معوق این بانک از ابتدای تاسیس تا امروز ۹۸۱ میلیارد تومان بوده است و همچنین مطالبات مشکوک الوصول تسهیلات این بانک نیز دو هزار میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان است.

مدیر عامل بانک سرمایه تصریح کرد:مطالبات مشکوک الوصول این بانک در بخش ضمانت نامه نیز یک هزار میلیارد تومان و دربخش اعتبارات اسنادی نیز ۱۶۲ میلییارد تومان است که جمع کل مطالبات معوق و مشکوک الوصول چهار هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان است.

خانی با تاکید بر این که مطالبات معوق بانک سرمایه در رسانه ها هشت هزار میلیارد تومان عنوان می شود در حالی که بر اساس آخرین آمار این بانک در ۱۷ آبان ماه سال جاری مطالبات این بانک کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان است که این رقم به اضافه دو هزار میلیارد تومانی که میزان وجه التزام و جریمه این تسهیلات است در کل به رقم کمتر از هفت هزار میلیارد تومان می رسد.

وی افزود: البته بانک سرمایه رقم وجه التزام و جریمه این بدهی ها را اگر به صورت یکجا تسویه شود به تسهیلات گیرندگان می بخشد.

مدیر عامل بانک سرمایه با تاکید بر این که این بانک کمترین معوقات را در کل نظام بانکی دارد، گفت: بر اساس آخرین آمار میزان معوقات این بانک کمتراز چهار درصد کل معوقات شبکه بانکی است از این رو از رسا نه ها درخواست می کنم هنگامی که میزان مطالبات بانک سرمایه را اعلام و رسانه ای می کنند نسبت آن را به کل معوقات بانکی را نیز سنجسده و اعلام کنند .

خانی با تاکید بر این که افراد غیر متخصص سخنگوی نظام بانکی نشوند، گفت: بعضی از افراد غیر متخصص با اظهاراتی مبتنی بر آماری که بر آن اشراف ندارند، جامعه را ملتهب می کنند.

وی با اشاره به این که میزان سپرده پذیری در این بانک علی رغم تمام هجمه ها در سال ۹۵ به نسبت سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته، اظهار داشت: این بانک این اطمینان را به تمام مشتریان خود می دهد که هیچ گونه نگرانی در خصوص حفظ پول وسرمایه های خود در بانک سرمایه نداشته باشند زیرا این بانک همانند بانک های دیگر تحت نظارت قدرتمند بانک مرکزی است.

خانی عنوان کرد: بانک سرمایه اطمینان مردم به این بانک را بی جواب نخواهد گذاشت وبا تمام توان با حفظ سرمایه های مردم بهترین خدمات را به مشتریان خود ارایه می دهد.

وی با اشاره به این که این بانک از وصول معوقات ناامید نیست، اذعان داشت: در برخی از پرونده ها در بخش وثاق اشتباهاتی صورت گرفته است واین اشتباهات بر فرض مثال به دلیل خوشنامی مشتری بوده که به جای اخذ وثیقه به صورت سند ملکی از وی به ترکیبی از وثایق اعم از درصدی به صورت ملک، چک، سفته و غیره اخذ شده است.

خانی تاکید کرد: بانک سرمایه در سه ماه اخیر و از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا امروز نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان از معوقات را که به طور عمده از پرونده هایی است که وثایق آنها ضعیف تر بوده را وصول کرده است از این رو با تمام توان این معوقات را وصول خواهیم کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.