بدهی بالای دولت به بانکها

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

بدهی بالای دولت به بانکها

شنبه, نوامبر 12, 2016 - 14:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس کل بانک مرکزی یزد از پرداخت تسهیلات به ۱۵ هزار پروژه صنعتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این روال همچنان ادامه دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از مهر، ولی‌اله سیف در جلسه شورای بانک‌های استان یزد در استانداری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت، تامین مالی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، اظهار داشت: بانک‌ها نیز در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و تاکنون ۱۵ هزار پروژه صنعتی در کشور بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: این روال ادامه دارد و هیچی محدودیتی در این زمینه نداریم و هیچ توجیهی ندارد که بانکی یا شعبه ای در این زمینه از محدویت یا نبود منابع مالی سخن بگوید.

سیف، مجموع تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته را ۴۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: پرداخت این میزان تسهیلات کمک قابل توجهی به اقتصاد و تولید کشور داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد گشایش‌های بانکی بعد از برجام نیز اظهار داشت: گشایش‌ها در این حوزه به تدریجی در حال انجام است اما انتظار ما از قبل از برجام تاکنون بیشتر از میزان بوده و اکنون با وجود اینکه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده اما هنوز روال گشایش‌ها کند است.

وی با بیان اینکه به تازگی تحرک هایی در زمینه گشایش های بانکی انجام شده، عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر شرایط در حوزه بانکی عادی شود.

سیف در بخش دیگری از سخنان خود در مورد معوقات بانکی نیز یادآور شد: حجم معوقات نسبت به تسهیلات بانکی پرداخت شده معقول نیست و امیدواریم اقداماتی انجام شود تا میزان آن کاهش یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۵ درصد تسهیلات پرداختی معوق شده بود که اکنون این رقم به ۱۱ درصد رسیده اما باید تلاش شود تا این میزان به دامنه قابل قبول زیر پنج درصد برسد.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد پرداخت بدهی های دولت به بانکها نیز بیان کرد: بدهی‌های دولت افزایش یافته و سیستم بانکی با این حجم بدهی دچار چالش شده و از آنها که بانک ها سرمایه های مردمی را جمع آوری و هزینه های آن را پرداخت کرده و در قالب تسهیلات پرداخت می کنند، افزود: امیدواریم هرچه سریعتر این بدهی ها پرداخت شود.

وی افزود: البته دولت در این زمینه مصمم است و لایحه ای را نیز تنظیم کرده که به زودی به مجلس می رود و امیدواریم با رفع این مشکل هر چه سریعتر شاهد اصلاح ساختار نظام بانکی باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.