دلایل کاهش توان تسهیلات‌ دهی بانک‌ها تشریح شد

دلایل کاهش توان تسهیلات‌ دهی بانک‌ها تشریح شد

سه‌شنبه, نوامبر 22, 2016 - 12:33 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سرپرست بانک توسعه تعاون مهم‌ترین روش‌های تامین مالی در نظام بانکی را تشریح کرد و گفت: بانک‌های دولتی با تنگناهای اعتباری مواجه هستند.

به گزارش دیوان اقتصاد،حجت الله مهدیان در گفتگو با ایبِنا، جذب سپرده‌های مردمی را از عمده‌ترین شیوه‌های تامین مالی در کشور ذکر کرد و گفت: تسهیلات وصولی، کارمزدها، فروش انواع اوراق از جمله گواهی سپرده، صکوک اجاره و خطوط اعتباری دریافتی از بانک مرکزی می‌تواند از منابعی باشد که بانک‌ها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

سرپرست بانک توسعه تعاون اظهارداشت: موضوع بعدی می‌تواند استقراض در نظام بانکی باشد؛ به نحوی‌که منابع مازاد بانک‌ها می‌تواند در اختیار بانک‌هایی قرار گیرد که کسری منابع دارند.

مهدیان ادامه داد: وجوه دولتی و وجوه اداره شده که در قالب تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند با بانک‌ها منعقد شود هم باعث خواهد شد توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش یابد.

وی افزود: همچنین موضوع افزایش سرمایه بانک ها به عنوان یکی از شیوه های تامین مالی در نظام بانکی مطرح است که در بانک های دولتی آورده دولت و در بانک های خصوصی نیز سرمایه سهامداران وارد می شود.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: یکی از معضلات سیستم بانکی کشور به ویژه در بانک‌های دولتی از جمله بانک توسعه تعاون، کمبود سرمایه است که به شدت سیستم بانکی دولتی را آزار می‌دهد و این سرمایه ناچیز توان اعطای تسهیلات بانک‌ها را کاهش داده و آنها را با تنگناهای مالی و اعتباری مواجه می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.