پرداخت خسارت دارندگان بیمه نامه توقف کسب و کار بیمه تعاون رسما آغاز شد

پرداخت خسارت دارندگان بیمه نامه توقف کسب و کار بیمه تعاون رسما آغاز شد

آئین پرداخت خسارت بیمه توقف کسب و کار به 2000 واحد صنفی تحت پوشش برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این مراسم که باحضور غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون و جمعی از بیمه گزاران برگزار شد، تعدادی از دارندگان بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی که واحد صنفی آنان بدلیل اعلام قرنطینه از فعالیت بازمانده بودند، خسارت ناشی از این تعطیلی را دریافت کردند.
در این مراسم مظلومی با اعلام اینکه حدود 3653 فقره بیمه نامه توقف کسب و کار تاکنون از سوی بیمه تعاون صادر شده است گفت: موضوع قرارداد بیمه توقف کسب و کار عبارتست از خسارت های مالی ناشی از تعطیلی و عدم فعالیت موقت یا دائم بیمه گزار یا ذینفع که منجر به قطع درآمد و سود مورد انتظار شود.
مدیرعامل بیمه تعاون افزود: ما تنها دو شرط برای پرداخت خسارت به بیمه گزاران در نظر گرفته ایم که یکی ممنوعیت کامل فعالیت براساس اعلام دولت یا ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگری توقف کامل درآمد بیمه گزار است.
مظلومی همچنین گفت: سرمایه بیمه پس از دوره انتظار دو هفته ای به مدت 60 روز با کسر فرانشیز 7 روز قابل پرداخت است. البته ذکر این نکته لازم است که دارندگان این بیمه نامه باید توقف دو هفته ای از زمان صدور داشته باشند.
وی تاکید کرد: بیمه توقف کسب و کار با حمایت کامل بیمه مرکزی اجرایی شده است و تا یکسال بصورت انحصاری تنها از سوی بیمه تعاون اجرا می شود.
مدیرعامل بیمه تعاون گفت: براین اساس همه کسب و کارها در 5 گروه دسته بندی شده اند که از گروه های کم ریسک تا پر ریسک شناخته شده و بر مبنای میزان سرمایه، از 500 هزار تا 12 میلیون تومان روزانه خسارت به آنان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه تا امروز 3600 واحد صنفی در کشور این بیمه نامه را با ارزش خسارتی حدود 100 میلیارد تومان خریداری کرده اند، گفت: بیشتر خریداران این بیمه نامه صاحبان کسب و کار کوچک و متوسط هستند که تاکنون 200 فقره خسارت با رقم حدود 59 میلیارد و 110 میلیون ریال خسارت بررسی و پرداخت شده است. همچنین 2223 فقره پرونده خسارت معوق به ارزش 1007 در شعب سراسر کشور در حال بررسی است.
در این مراسم همچنین غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی نیز با اشاره به اینکه وقوع اپیدمی کرونا در کشور مشکلات فراوانی را برای افراد صاحبان مشاغل بوجود آورده است، گفت: یکی از دغدغه های صنعت بیمه در این شرایط داشتن محصولی بود که مشکلات اقشار مختلف را پوشش دهد.
وی افزود: در سال 99 شرکت بیمه تعاون پیشرو این امر شد و محصول جدیدی را برای جبران خسارات ناشی از توقف کسب و کار ارائه کرد. طرحی که از سوی این شرکت ارائه شد پس از بررسی کارشناسی در هیات عامل مورد تائید قرار گرفت و مجوز قانونی در این زمینه صادر شد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از این اقدام گفت: این کار بزرگی بود که دغدغه بخش وسیعی از جامعه به واسطه آن برطرف شد. البته در اجرای این طرح بیمه مرکزی و بیمه ایران نیز بخشی از تعهدات را بصورت اتکایی پوشش داده اند.
سلیمانی افزود: خوشبختانه این محصول بیمه ای در سطح جهانی و از سوی ICC نیز به نام ایران به ثبت رسیده است .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.