ایجاد ۲۶۸ هزار شغل پایدار با اجرای طرح اشتغال روستایی

ایجاد ۲۶۸ هزار شغل پایدار با اجرای طرح اشتغال روستایی

از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی, بیش از ۱۴۵ هزار طرح با ارزش ۱۳۱ هزار میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده که منجر به ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۲۶۸ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری گردیده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم, مطابق آمارها ارائه شده از سوی وزارت کار راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسی و کار در آبان ماه سال 99 راه اندازی شد.
راه اندازی مرکز پایش و رصد اشتغال کشور در سال 99 (مرکز فرماندهی و کنترل سیاست های برنامه اشتغال) یکی از اقدامات در جهت سیاست های بازا رکار است.
همچنین مطابق این آمار حدود 203 هزار و 181 نفر از جویندگان ثبت نام شده نزد دفاتر کاریابی طی سال های 97 تا 99 به کار گمارده شده اند. همچنین حدود 6هزار زن سرپرست خانوار در 24 استان توانمندسازی اقتصادی شدند تا بتوانند برای زندگی امرار معاش کنند.
حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از دیگر سیاست های اشتغال است.
از ابتدای اجرای قانون حمایت زا توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تا پایان سال 99 بیش از 569 هزار طرح در قالب اجرای قانون اشتغال روستایی و عشایری توسط متقاضیان بخش های خصوصی و تعاونی در 31 استان کشور در سامانه کارا ثبت نام شده اند. که از این تعداد بیش از 145 هزار طرح با ارزش 131 هزار میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده که منجر به ایجاد اشتغال پایدار بیش از 268 هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری گردیده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.