ایران و سنگاپور تفاهمنامه همکاری در زمینه کشتیرانی امضا کردند

ایران و سنگاپور تفاهمنامه همکاری در زمینه کشتیرانی امضا کردند

دوشنبه, فوریه 29, 2016 - 19:47 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و تجارت و صنعت سنگاپور تفاهمنامه همکاری در زمینه کشتیرانی امضا کردند.

وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و تجارت و صنعت سنگاپور تفاهمنامه همکاری در زمینه کشتیرانی امضا کردند.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا، علی ربیعی امروز در نشست امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه کشتیرانی با وزیر تجارت و صنعت سنگاپور در محل این وزارتخانه، با بیان اینکه وزارت تعاون بزرگترین اقتصاد صندوقی را در ایران دارد، افزود: با توجه به اینکه صندوق های ما بهترین زمینه حمایتی و ضمانتی را برعهده دارند، می توانیم در این زمینه همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

ربیعی با بیان اینکه صندوق های تامین اجتماعی، بازنشستگی کشوری، روستائیان، عشایر و صندوق فولاد کشور در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کنند، ادامه داد: با سرمایه گذاری با سرمایه های پس انداز شده افراد در این صندوق ها، سعی می کنیم افراد تحت پوشش این صندوق ها در سن بازنشستگی زندگی بهتر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی افرادی زیرمجموعه هدف این وزارتخانه، از اقشار کم درآمد جامعه هستند؛ بنابراین سرمایه گذاری در این صندوق ها به آنها اجازه می دهد که زندگی بهتری داشته باشند.

ربیعی به فعالیت های هلدینگ ها، شرکت ها و سازمان های بزرگ متعلق به صندوق های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این صندوق ها فعالیت های بسیار گسترده ای در زمینه های مختلف هتل داری، پتروشیمی، حمل و نقل، مسافربری، تولید دارو و سیمان، تولید کاشی و سرامیک، سلولوزی و ... دارند و در همه این زمینه ها می توانند با سنگاپور همکاری کنند.

وی گفت: در دوران تحریم ها این شرکت ها فعالیت های خود را با تمام مشکلات ادامه دادند؛ آنها از کار بازنماندند و حتی شرکت های جدید نیز ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بحران صندوق های بازنشستگی در ایران نیز اشاره کرد و گفت: این بحران هم ردیف بحران های محیط زیست، کم آبی و بیکاری در برنامه های دولت پیگیری می شود.

وی افزود: این صندوق ها به اصلاحات ساختاری و پارامتریک نیاز دارند و در حال حاضر نسبت افراد بازنشسته و نیروی کار در این صندوق ها 7 به 1 است یعنی به ازای هر هفت نفر بازنشسته، یک نفر شاغل است. این نسبت در صندوق تامین اجتماعی یک به 6 است و جای امیدواری دارد.

ربیعی همچنین به تعداد دانشجویان جویای کار در ایران اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد شغل برای این افراد به رشد هشت درصدی نیاز داریم و بنابراین با شعار «هر روستا یک مزیت و هر ایرانی یک مهارت» به سمت جلو حرکت می کنیم؛ در همین رابطه بحث خوشه های صنعتی و استفاده از ظرفیت های استان های مرزی و گسترش تعاونی های تولیدی، توزیعی و خدماتی در اولویت های ماست.

 

** آمادگی سنگاپور برای کمک به فراهم شدن زیرساخت های صنعت توریسم در ایران

«اس اسواران» وزیر تجارت و صنعت سنگاپور نیز در این نشست با یادآوری توانمندی ایران در زمینه گردشگری گفت: ایران و سنگاپور می توانند در زمینه گردشگری با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشند.

وی گفت: هم اکنون کشور کامبوج فقط با داشتن یک منطقه توریستی درآمد بالایی از صنعت گردشگری دریافت می کند. ایران توانمندی های زیادی درزمینه صنعت گردشگری دارد اما برای صنعت توریسم باید زیرساختها فراهم شود؛ در این زمینه ما می توانیم همکاری گسترده ای با یکدیگر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: وزارتخانه شما مسئولیت های مهمی در بخش های مختلف برعهده دارد که می تواند زمینه همکاری میان دوکشور را توسعه دهد.

وزیر تجارت و صنعت سنگاپور درخصوص نظام تامین اجتماعی در کشورش نیز گفت: در سنگاپور برای فرد شاغل حساب بانکی باز می شود؛ در هر ماه میزان مشخصی را خودش به حساب واریز می کند و مقدار مشخصی را کارفرما و دولت پرداخت می کند و هر ماه درصد مشخصی سود به آن حساب تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: این حساب در سه بخش «درمان، حساب بازنشستگی و پس انداز» برای خرید های بزرگ، هزینه می شود و قابل انتقال به نسل بعد نیست.

وی با بیان اینکه با توجه به توانمندی ایران در موضوع آموزش های فنی و حرفه ای دو کشور می توانند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند گفت: هم اکنون 40درصد دانش آموزان و دانشجویان سنگاپوری در مدارس پلی تکنیک مدرک می گیرند؛ 40 در صد در مراکز دانشگاهی و 20 درصد از طریق مراکز فناوری؛ همه آنها پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می شوند.

ایسواران تاکید کرد: هدف ما این است که افراد پیش از اینکه دیپلم بگیرند بتوانند در مراکز آموزش مهارت، دوره هایی را بگذرانند و برای خود درآمدی داشته باشند.

وی افزود: هم اکنون در سنگاپور مهارت های آینده داریم؛ افراد هرچه میزان مهارتشان افزایش یابد شانس جذب در بازار کار افزایش می یابد.

وی با اشاره به سخنان ربیعی درباره اشتغال در بنگاه های بزرگ گفت: اشتغال در صنایع بزرگ به دلیل فناوری های پیشرفته نیاز به نیروی انسانی کمتری دارد.

همچنین در این نشست رئیس فدراسیون تجارت سنگاپور یادآورشد که کشورش در زمان تحریم ایران، در زمینه کشتیرانی همکاری نزدیکی با تهران داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.