راه اندازی خط تولید دارو در آذربایجان

راه اندازی خط تولید دارو در آذربایجان

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی خط تولید دارو در جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: خط تولید شرکت فارماشیمی در اتریش به زودی راه اندازی خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی خط تولید دارو در جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: خط تولید شرکت فارماشیمی در اتریش به زودی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایسنا، علی ربیعی در مراسم افتتاح خط تولید شرکت فارماشیمی اظهار کرد: اتفاق خوبی که در سالهای اخیر با گسترش بخش خصوصی رخ داده این است که ٢٢ درصد سهم تولید دارو در صندوقها،٥٠ درصد سهم تولید مواد اولیه و ٥٠ درصد سهم پخش را در اختیار داریم.

وی افزود: متاسفانه صندوقها را به خوبی نشناخته ایم و نظامهای سازمانهای بیمه ای را درک نکرده ایم در حالی که اگر در دولت مالکیت صندوقها را نهادینه کنیم کار بزرگی انجام داده ایم.

وزیر کار در ادامه استراتژی وزارت کار در حوزه دارو را افزایش تولیدات کیفی، گسترش صادرات، جایگزینی واردات و تولیدات جدید دانست و افزود: امروز خرسندیم که داروهای تولیدی ما بازارهای عراق، سوریه ، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و تاجیکستان را در اختیار گرفته و با تفاهم اخیر هم زمینه تولید دارو توسط شرکت فارماشیمی در اتریش فراهم شده است.

ربیعی گفت: امروز تولیدات ما به کشورهایی می‌رود که در لایسنس های اروپایی هستند و در این راستا با جمهوری آذربایجان در زمینه تولید دارو سرمایه گذاری مشترک خواهیم داشت.

وی ادامه داد: استراتژی ما در شرکت فارماشیمی حرکت و سرمایه گذاری به سوی کارهای های‌تک است و تلاش کردیم طرح تحول سلامت را بر دوشهای بیمه ها پیش ببریم و اگر نقصانی بوده در تامین کننده های منابع مالی بوده که با تامین اعتبار برای بیمه سلامت این نقصان را برطرف خواهم کرد.

به گفته ربیعی، کار بزرگی که بیمه سلامت صورت داد بیمه بیش از ١٠ میلیون کارگر غیررسمی حاشیه نشین شهرها بود که ارزشمند است.

وزیر کار در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند اظهار کرد: منش اخلاقی دولت و پیام های صادره در این انتخابات نشان داد که مردم به اخلاق رأی دادند و ما باید با اخلاق جلو برویم و هر آنکه در این انتخابات رأی آورده یا نیاورده باید در کنار همدیگر مسایل مملکت را پیش ببرند.

ربیعی افزود: جامعه به آرامش از خانواده تا سطح کشور نیاز دارد و مردم به رفتاری رأی دادند که اینگونه باشد و آرامش و دوری از تنش را به جامعه تزریق کند.

وی رونق اقتصادی را پیام حضور مردم در صحنه انتخابات و حل معضل بیکاری و باز شدن فضای کار و داشتن جامعه ای تولید محور را خواست مردم دانست که این مفهوم را به صندوقهای رأی انتقال دادند.

ربیعی با بیان اینکه باید از وقایع تاریخی، تحولی مثبت خلق کنیم گفت: با همراهی و همدلی باید به سمتی برویم که اندیشه ها و ایده ها، کالاها و خدمات، آزادانه تولید شوند و برای مردم ارزش افزوده ایجاد کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.