بررسی افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه با حضور هیات تجاری

بررسی افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه با حضور هیات تجاری

هیات تجاری ترکیه متشکل از فعالان حوزه مختلف اقتصاد، در راستای گسترش تعاملات و آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی ها با فعالان اقتصادی بخش تعاون در اتاق تعاون ایران حضور یافتند.

به گزارش دیوان اقتصاد، رایزن تجاری بازرگانی سفارت ترکیه در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در اتاق تعاون ایران، با تاکید بر ظرفیت های بالای ایران، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تجارت با ایران، در تهران هستم و برای گسترش تعاملات تجاری و سرمایه گذاری به شرکت های ایرانی و ترکیه مشاوره و خدمات ارائه می کنیم.

وی افزود: علیرغم تحریم ها علیه ایران، این کشور دارای ظرفیت های بالایی است و می تواند فرصت های افزایش تعاملات تجاری را موجب شود.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تلاش ترکیه برای عضویت در اتحادیه گمرکی اروپا، اذعان داشت: همکاری با شرکت های ایرانی فرصت های خوبی را ایجاد می کند.

رایزن تجاری بازرگانی ترکیه تصریح کرد: تاکید می کنم آماده همکاری و مشاوره در راستای گسترش تعاملات با ایران هستیم و دروازه های این کشور به روی شرکت های ایرانی باز هستند.

گفتنی است، هیات تجاری ترکیه در حوزه های مختلف اقتصاد نظیر کشاورزی، دامپروری و شیلات، پروژه های ساختمانی، تولید سیم و کابل مسی و آلومینیومی، محصولات پتروشیمی، آسانسور و پله برقی، مشاوره حقوقی و حمل و نقل و ترابری امروز در اتاق تعاون ایران حضور یافتند.

در این جلسه، ضمن معرفی توانمندی های بخش تعاون در حوزه های مختلف، مهمترین چالش های فعالان اقتصادی طرفین مطرح شد.

بنایی فر مدیر امور بین الملل اتاق تعاون ایران در این جلسه با اشاره به کمیسیون های تخصصی اتاق تعاون ایران بیان داشت: در اتاق تعاون ایران ۱۳ کمیسیون تخصصی در تمام بخش های اقتصاد وجود دارد که اتاق های فکر بخش تعاون محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به میزان آمیختگی فرهنگی میان دو کشور، میزان واردات ترکیه از کشور ایران به میزان ۳.۳ میلیارد دلار است که به نظر می رسد نیاز بررسی دارد.

بنایی فر با اشاره به ظرفیت های موسیاد در کشورهای مختلف، تصریح کرد: توانمندی و ظرفیت های انجمن موسیعاد می تواند به عنوان راهکار مناسبی برای رفع برخی از چالش ها مدنظر قرار گیرد.

خاطرنشان می شود، حل مسائل مربوط به پرداخت در معاملات فی مابین، توانمندسازی و استفاده از منابع طرفین، اعلام و تعریف پروژه های مشترک، ایجاد میز مشترک میان اتاق تعاون ایران و موسیاد، شناخت مسائل حقوقی و گمرکی، شیلات، جابه جایی پول، قیمت ها و قیمت گذاری ها، مبادلات ارزی، کیفیت محصولات، تشکیل جلسات B2Bدر قالب وب سایت، صادرات، واردات از مهمترین محورهای این جلسه بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.