اختصاصی‌سازی خدمات بازار سرمايه برای مشتریان بانک صادرات

اختصاصی‌سازی خدمات بازار سرمايه برای مشتریان بانک صادرات

مديرعامل كارگزاري بانک صادرات گفت: بزرگترين پروژه آموزشي در تاريخ بازارسرمايه رقم خورد.

به گزارش دیوان اقتصاد، هادي ابطحي افزود: با توجه به اهداف عاليه شركت كارگزاري و بانك صادرات در راستاي ارتقا سطح دانش پرسنل بانك صادرات در حوزه بازارسرمايه و همچنين استفاده بهينه از ظرفيت هاي علمي و اجرائي در اين حوزه، توافق 3جانبه في مابين كانون كارگزاران بورس اوراق بهادار،كارگزاري بانك صادرات وبانك صادرات رقم خورد.

وي با اشاره به اين كه تفكر اصلي براي راه اندازي اين پنل آموزشي رويكرد نسبت به بازار سرمايه و پول شكل گرفت تصريح كرد: اميدواريم اين الگو در ديگر نهاد ها هم راه اندازی شود.

ابطحي گفت: اين پنل از جند بعد اهميت دارد ابتدا از نظر تعداد شركت كنندگان دوم وسعت جغرافيايي چرا كه بدنه بانك صادرات با ٢٠٠٠ شعبه در سراسر كشور مي تواند از نظر آموزش پيشخوان بازار سرمايه در كل كشور شود.

وي با اشاره به اين كه بانك صادرات نيز قصد دارد بازار پول و سرمايه را به عنوان الزامات توسعه خود قرار دهد گفت: با گذر زمان توسعه زير ساخت ها ،تغيير مقررات واحراز هويت غير حضوري ،دسترسي آنلاين ايجاد شده و به همين دليل مي توانيم گسترش جغرافيایی داشته باشيم.

وي در پاسخ به اين كه روند بازار سرمايه تا پايان سال را چگونه ارزيابي مي كنيد تصريح كرد: البته با توجه به عدم قطعيت و ريسك هاي پيش بيني نشده به طور سيستماتيك بازار بايد با توجه به ركود و تورم روند صعودي داشته باشد.

در ادامه محمد يزدي خواه معاون بانكداري جامع بانك صادرات گفت: مشكلاتي كه درسال هاي گذشته در بورس ايجاد شد فارغ از اعتمادي كه از بين رفت اما نكته مهم بحث آموزش بود كه سهامداران بسيار هيجاني وارد بورس شده و بدون اطلاعات و آموزش كافي اقدام به خريد و فروش سهام كردند.

وي افزود: اما با آموزش مي توان نقش خيلي بهتري را براي فعا لان بازار سرمايه و روند رو به رشد آن ايجاد كرد.

يزدي خواه در پاسخ به اين سوال مبني بر اين كه معاونت بانكداري جامع بر اختصاصي سازي محصولات در قالب بانكداري شركتي براي مشتريان برنامه هاي دقيقي دارد ايا در خصوص مشتريان بازار سرمايه بانك نيز اين قالب تعريف مي شود افزود: البته اين توانايي راوجود دارد تا با همكاري كارگزاري براي مشتريان ،اختصاصي سازي محصولات در زمينه بازار سرمايه اجرائي شود.

همجنان مسلم نيلچي معاونت آموزشي كانون كارگزاران گفت: كانون به عنوان ركن بازار سرمايه فعاليت مي كند و مهم ترين عملكردش ارتقا بخشي دانش اعضا و توسعه سواد مالي در بازار سرمايه است.

به گفته وي قرار است در آينده نزديك با همكاري وزارت آموزش و پرورش و علوم ، آموزش سواد مالي و بازار سرمایه سر فصل درسي دانش آموزان قرار گيرد.

وی افزود: کانون کارگزاران علاوه بر رسالت آموزش بانک ها با دانشگا های داخلی و خارجی برای توسعه این فرهنگ تلاش می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.