موفقیت طرح پایلوت بیمه زندگی در یزد

مدیرعامل بیمه سرمد خبر داد :

موفقیت طرح پایلوت بیمه زندگی در یزد

دوشنبه, آوریل 3, 2017 - 09:22 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل بیمه سرمد یادآور شد: در کشورهای توسعه‌یافته، یکی از دلایل بالا بودن ضریب نفوذ بیمه بیمه‌های عمر است، ممکن است در کشور ما مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد و ملموس‌تر هم باشد، اما در این بیمه دو جنبه وجود دارد؛ یکی پوشش فوت و دیگری جنبه سرمایه‌گذاری است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، دلفراز افزود: خیلی‌ها بیمه‌های عمر را با سرمایه‌گذاری‌های بانکی مقایسه می‌کنند که صحیح نیست، اگر کسی بیمه عمر بخرد و فوت کند، حتی اگر یک قسط را پرداخت کرده باشد، بیمه موظف است سرمایه‌ای که تعهد کرده را بپردازد. بیمه عمر در واقع پوشش‌هایی علاوه بر سرمایه‌گذاری و نرخ سود دارد و بابت آن هم حق بیمه‌ای پرداخت می‌شود، ضمن اینکه همه شرکت های بیمه در تمام سرمایه‌گذاری‌هایشان به یک شکل عمل نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه بیمه سرمد در این رابطه توانسته است نرخ سود 24.5 درصدی را برای سرمایه‌گذاری بیمه های عمر محقق کنند، افزود: چند سالی است که به آن شکل تورمی هم نداریم.
دلفراز درباره پرداخت‌های کلانی که در بازاریابی بیمه‌های عمر برای پایان دوره وعده می‌شود و اینکه تحقق آن چقدر امکان‌پذیر است، گفت: بحث پرداخت‌های میلیاردی که برای بازخرید بیمه‌های عمر عنوان می‌شود، براساس محاسبات اکچوئری است و شرکت‌ها تعهداتشان را انجام می‌دهند. اگر غیرقابل پرداخت بود، الان شرکت‌ها نمی‌توانستند تعهداتشان را عمل کنند، پس تعرفه‌ها و نرخ‌ها منطقی است.
وی در خصوص ظهور شرکت‌های تخصصی بیمه عمر گفت: این ایده بسیار خوبی است و به فرهنگسازی و رشد ضریب نفوذ بیمه کمک شایانی خواهد کرد.
مدیرعامل بیمه سرمد تصریح کرد: پرتفوی استراتژیک ما بیمه‌های عمر و زندگی است، شخصا به بیمه‌ها عمر اعتقاد دارم زیرا هم ضریب نفود صنعت بیمه را افزایش می دهد، هم برخلاف ریسک‌های بزرگ ریسک آن قابل شناسایی است و از طرفی قابل اطمینان‌تر و سود آورتر است.
مدیرعامل بیمه سرمد افزود: ما ظرفیت‌های بزرگی مانند بانک صادرات و بانک شهر را به عنوان سهامداران عمده شرکت در اختیار داریم که می توان از فرصت آنها استفاده کرده و وارد بازار بیمه‌های عمر و زندگی شد.
دلفراز با اشاره به پایلوت عرضه بیمه‌های زندگی از طریق شعب بانک صادرات در شهر یزد افزود: این طرح در شهر یزد امتحان شد، بدین شکل که بازاریابان ما در شعب بانک صادرات فعالیت کردند و سبد بیمه‌های عمرو زندگی شرکت در این شهر 300 تا 400 درصد رشد داشت.
مدیرعامل بیمه سرمد ادامه داد: بنا داریم طرح را در سایر استان‌ به اجرا گذاشته و شبکه فروش شرکت را در این زمینه فعال کنیم و ارزیابی‌مان این است که دستاوردهای خوبی داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.