تاکید رحیم سرهنگی بر پیگیری جدی مطالبات کیشوندان

تاکید رحیم سرهنگی بر پیگیری جدی مطالبات کیشوندان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: دراختیار داشتن یک شرکت هواپیمایی اختصاصی، برای جزیره کیش بسیار ضروری و حیاتی است.

به گزارش دیوان اقتصاد، رحیم سرهنگی در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که به مناسبت 365 روز خدمت وی در سازمان منطقه آزاد کیش عصر پنج شنبه 10 خرداد در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ گفت: موقعیت جغرافیایی کیش و محدودیت دسترسی به آن، فقط از راه دریا و هوا است از اینرو با واگذاری شرکت هواپیمایی کیش مخالف هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: مالکیت شرکت هواپیمایی کیش فقط برای فعالیت گردشگری نیست بلکه یک بحث استراتژیک و ابزار حاکمیتی از حیث پدافند غیرعامل است تا در شرایط بحرانی بتوانیم اوضاع را مدیریت کنیم.

وی با بیان این که شرکت هواپیمایی کیش از سال 96 در فهرست واگذاری ها قرار گرفت؛ افزود: همزمان با رایزنی با مقامات بالادستی برای عدم واگذاری شرکت هواپیمایی کیش، با سرمایه گذاران نیز برای خرید کیش ایر وارد مذاکره شدیم.

سرهنگی ادامه داد: در صورت واگذاری این شرکت، منابع مالی حاصل از فروش باید به سازمان منطقه آزاد کیش بازگردد تا بتوانیم هواپیما بخریم و بدون آن که قصد شرکت داری داشته باشیم؛ هواپیما را زیر پوشش شرکت های دیگر هواپیمایی به کار بگیریم ولی در غیر این صورت مخالف خصوصی سازی هستیم.

واردات خودرو مطالبه مردمی است و به جد آن را دنبال می کنیم

سرهنگی به این نکته اشاره کرد که ما دو مصوبه برای ورود خودروهای عمومی و شخصی داشتیم و در مرحله نخست برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی موفق شدیم در بهمن سال گذشته یک ون مدل 2023  پلاک کنیم. از اینرو با توجه به تاییدیه سازمان استاندارد و محیط زیست، واردات آن بلامانع است.

وی ادامه داد: با توجه به تقاضا و ثبت نام برای خودرو مدل 2024، هشت "ون" با برندهای مختلف وارد کردیم تا فرایندهای مورد نظر سازمان استاندارد و محیط زیست را پشت سر بگذارد که در صورت تایید، از این نوع خودروها وارد خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نوسازی خودروهای حمل و نقل عمومی حق مسلم کیشوندان است که به جد دنبال آن هستیم؛ همچنین با توجه به موارد مد نظر سازمان محیط زیست و استاندارد، واردات مینی بوس با توجه به نوع سوخت و آلایندگی های احتمالی کمی پیچیده و سخت تر از خودروهای شخصی است و در حال حاضر سه دستگاه مینی بوس با برندهای مختلف در حال گذراندن آزمایش های مد نظر این دو سازمان هستند.

سرهنگی با بیان این که ما نخستین منطقه آزاد در واردات خودرو هستیم و توانستیم به عنوان خط شکن، نخستین خودروی وارداتی در منطقه آزاد کیش را پلاک گذاری کنیم؛ افزود: با اعلام سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی،  ترخیص قطعی خودروها  انجام خواهد شد و در این خصوص مذاکرات خوبی در خصوص تخصیص سهمیه مناسب به کیش انجام شده است که پس از قطعی شدن، از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگی با اشاره به طرح های حمایتی برای نوسازی خودروهای جزیره کیش گفت: با توجه به "آزادسازی پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد" قادر خواهیم بود که به ازای خروج هر خودرو از کیش به سرزمین اصلی، یک خودرو از همان برند به جزیره وارد کنیم.

پیگیر مطالبات جدی کیشوندان درخصوص اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از سرزمین اصلی هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به پیگیری موضوع ماده 10 قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعمال آن در جزیره کیش که در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده است؛ گفت: با توجه به اینکه بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده اذعان دارد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از سرزمین اصلی به مناطق آزادی که 1- محصور باشند، 2- پوشش جمعیتی نداشته باشند و3- تراز تجاری آنها مثبت باشد؛ معاف می باشد. جزیره کیش در حال حاضر تنها منطقه آزادی است که با دارا بودن هر سه شرط، در صورت ارائه مدارک مثبت تراز تجاری، مشمول این ماده می شود.

وی ادامه داد: این موضوع، مطالبه کیشوندان و محل پیگیری های مستمر تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش است و در این مسیر طی چند جلسه با کميسيون اقتصادی مجلس به مرحله نهایی خود رسیده است.

پیشنهاد مشوق برای شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در فصل تابستان به جزیره کیش

  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از همکاری شرکت های هواپیمایی در نوروز امسال خاطر نشان کرد: هر شرکت هواپیمایی که در فصل تابستان اقدام به افزایش تعداد پرواز نسبت به تابستان سال 1402به جزیره کیش کند؛ سازمان منطقه آزاد کیش به تعداد هر پرواز اضافه شده، هزینه های عوارض و خدمات فرودگاهی را متقبل خواهد شد.

بازگشت شرکت آب و برق به سازمان منطقه آزاد کیش

سرهنگی  در این نشست با اشاره به سهم 51 درصدی بانک شهر از شرکت آب و برق کیش گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۹ درصد سهام را حفظ کردیم و مجوز عدم واگذاری را با همکاری شهید مالک رحتمی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی دریافت کردیم و در حال حاضر فرایند واگذاری و قیمت گذاری را با بانک شهر جهت  بازگرداندن آن به سازمان منطقه آزاد کیش پیگیری می کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس ماهیت پدافند غیر عامل، سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان حکمران و متولی جزیره باید دارای تاسیسات و شبکه تولید و توزیع آب و برق باشد از اینرو این مهم در دستور کار این سازمان در سال جاری قرار دارد. 

بودجه پروژه «سایه سار» تامین اعتبار شده است/ تاکید بر نقش این پروژه در مهار تورم کرایه مسکن

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تحولات بازار مسكن در کشور و تایید این مهم که افزايش قيمت در سال هاي اخير، تامين مسكن مردم را با مشکل مواجه كرده است؛ گفت: تجربه واگذاری زمین مسکونی به فعالان اصناف مختلف کیش، ثابت کرده است که احتمال شکل گیری رانت در آن بسیار بوده و در نهایت منزل مسکونی به نیازمند واقعی نخواهد رسید. از اینرو طرح مسکن اجاره ای به عنوان اهرم کنترل قیمت ها در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین نیاز مسکن کارکنان نهادها، سازمان ها و فعالان اقتصادی شاغل در این منطقه، طرح بزرگ عمرانی ساخت مجتمع مسکونی 2000 واحدی «سایه سار» را در چندین فاز اجرا خواهد کرد.

بازسازی اسکله تفریحی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با بیان این که برگزاری مزایده برای طرح  نوسازی اسکله تفریحی در حال انجام است؛ افزود: برنده مزایده در صورت بازسازی، نوسازی و نگهداری اسکله که با نظارت این سازمان انجام می شود؛ مجوز ایجاد اماکن پذیرایی و تفریحی را در ضلع های این اسکله دریافت خواهد کرد که با محقق شدن این مهم، جاذبه ای به جذابیت های ها کیش اضافه می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.