اختصاصی/ تسهیلات 300 میلیونی بانک ملت برای خیّرین

اختصاصی/ تسهیلات 300 میلیونی بانک ملت برای خیّرین

حساب‌های قرض‌الحسنه یکی از انواع حساب‌های بانکی هستند که به دو دسته پس‌انداز و جاری تقسیم می‌شوند. حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز، نوعی حساب بانکی است که با هدف ترویج سنت قرض‌الحسنه و کمک به نیازمندان ایجاد شده است. در این نوع سپرده، هیچ‌گونه سودی به اصل پول تعلق نمی‌گیرد، اما امکان برداشت وجه در هر زمان وجود دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، حساب قرض الحسنه پس انداز به منظور نگهداری دارایی در بانک و انجام برداشت و دریافت های مالی در کنار اهداف خیرخواهانه مانند کمک به افراد نیازمند افتتاح شده و همانطور که گفته شد، تفاوت این حساب با سایر حساب ها این است که به این نوع حساب سود بانکی تعلق نمی‌گیرد و بانک ها از محل این سپرده‌ها وام‌های با سود کم به افراد می‌دهند. حساب‌های قرض‌الحسنه به دو دسته پس انداز و جاری تقسیم می‌شوند.

افراد حقیقی و حقوقی مجاز به افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز در بانک بوده و برای برداشت از حساب با محدودیتی مواجه نیستند. وام های تامین شده از محل حساب های قرض الحسنه پس انداز شامل تسهیلات ازدواج، تهیه جهیزیه، درمان بیماری، تهیه و تعمیرات ضروری مسکن و پرداخت هزینه تحصیل می شود. سود بازپرداخت این وام ها بسیار کم بوده و مهلت آن معمولا زیاد است و افراد می توانند برای تامین نیاز های ضروری خود از این وام ها استفاده کنند.

درست است که در حسابهای قرض الحسنه هیچ گونه سود بانکی به آن تعلق نمی گیرد اما بانک ها برای تشویق سپرده گذاران به افتتاح این نوع حساب، جوایز ارزنده ای را به صورت دوره ای در نظر می گیرند و از طریق قرعه کشی به مشتریان اعطا می کنند.

اعطای تسهیلات به صاحبان حساب‌های قرض‌الحسنه در بانک ملت

بانک ملت برای اولین بار در نظام بانکی برای تشویق سپرده گذاران به افتتاح حساب قرض الحسنه و نگهداری وجوهات خود در این نوع حسابها، علاوه بر روال متداول قرعه کشی و اهدای جایزه، اقدام به اعطای تسهیلات 300 میلیون تومانی به صاحبان این حساب‌ها کرده است.

بر همین اساس، بانک ملت در قالب طرح"نیک وام" علاوه بر اهدای 1001 جایزه 250 میلیون تومانی، تا 300 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند. دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک، اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی با کسب امتیازات لازم از سپرده گذاری های خود می توانند از این تسهیلات ویژه بهره مند شوند.

این گزارش می‌افزاید، در طرح نیک وام دوره معدل‌گیری از 4 تا 12 ماه و دوره بازپرداخت آن از 1 تا 3 سال تعیین شده و امتیاز آن برای اشخاص حقیقی قابل انتقال به نزدیکان شامل همسر، فرزندان، والدین، برادر و خواهر و برای اشخاص حقوقی قابل انتقال به پرسنل بیمه شده که حقوق آنها از طریق بانک ملت واریز می شود، است.

ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چطور این تسهیلات تخصیص داده می‌شود؟ بنا به اعلام سایت بانک ملت، دارنده حساب قرض الحسنه نیک می‌تواند با 4 ماه سپرده‌گذاری تا 110% میانگین حساب خود وام قرض الحسنه با دوره بازپرداخت یکساله دریافت کند. همچنین شخص می تواند با 6 ماه سرمایه گذاری 160 درصد موجودی حساب خود و با سرمایه گذاری 12 ماه معادل 320 درصد از سپرده خود را تسهیلات دریافت کند. بنابراین با ماندگاری 100 میلیون تومان به مدت 4 ماه در حساب قرض‌الحسنه پس انداز نیک، دارنده این حساب می‌تواند 210 میلیون تومان شامل 100 میلیون تومان اصل سپرده به علاوه 110 میلیون تومان تسهیلات دریافت کند. دوره های بازپرداخت هم 12، 24 و 36 ماهه هستند.

شایان ذکر است که حداقل موجودی برای شرکت در این دوره از جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز برای حساب های ریالی دو میلیون ریال و برای حساب‌های ارزی 100 یورو یا معادل آن به سایر ارزها تعیین شده است و به ازای هر یک میلیون ریال در هر روز، یک امتیاز برای شرکت در قرعه‌کشی به مشتری تعلق خواهد گرفت.

در عین حال، متقاضیان برای شرکت در قرعه‌کشی، نیاز به مفتوح بودن حساب و حفظ حداقل موجودی در روز قرعه‌کشی داشته و شرط اعطای جایزه، حفظ حداقل موجودی طی سه ماه یا 90 روز متوالی در دوره یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی تعیین شده است.

علاقمندان به شرکت در قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت فقط تا پایان ماه جاری یعنی 31 خردادماه 1403 فرصت دارند تا نسبت به افتتاح حساب یا تکمیل موجودی خود اقدام کنند و این زمان تمدید نخواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به شعب بانک ملت در سراسر کشور مراجعه کنید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.