تغییر ریل بیمه تجارت‌نو به سمت سودسازی

تغییر ریل بیمه تجارت‌نو به سمت سودسازی

صورت‌های مالی منتشر شده بیمه تجارت نو نشان از تغییر ریل این شرکت بیمه به سمت سودسازی دارد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، صورت‌های مالی ۶ ماهه بیمه تجارت نو در سامانه کدال، نشان از تغییرات بزرگ در عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۳ دارد که مهمترین آن سودسازی است.

بیمه تجارت نو که در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ موفق به تحقق پرتفویی به میزان ۱۶,۸۰۹,۹۲۹ میلیون ریال شده بود، در سال جدید مجموع حق بیمه تولیدی خود را تا پایان شهریور ماه به رقم ۴۰,۵۳۰,۸۴۰ میلیون رسانده که نسبت به سال گذشته رشدی ۱۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همین موضوع باعث شده است که سهم این شرکت از بازار صنعت بیمه به ۲.۳ درصد برسد.

نکته قابل توجه در گزارش عملکرد این شرکت، سهم بیمه‌های زندگی از حق بیمه تولیدی است که به بیش از ۵۰ درصد رسیده است. سهم بیمه‌های زندگی در سبد پرتفوی بیمه تجارت نو در سال جدید، ۵۱.۵۹ درصد است که می‌تواند نقش مهمی در سودآوری این شرکت داشته باشد. این در حالی است که سهم بیمه‌های زندگی در سبد پرتفوی بیمه تجارت نو در مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۲۲ درصد بود.

همچنین بیمه شخص ثالث اجباری با ۱۶.۸۷ درصد و بیمه درمان تکمیلی با ۱۵ درصد، در کنار بیمه‌های زندگی بیشترین سهم را در سبد پرتفوی این شرکت دارند.

در مقابل افزایش ۱۴۱ درصدی پرتفوی بیمه تجارت نو در سال جدید، خسارت پرداختی این شرکت در این مدت، تنها ۱۰ درصد رشد پیدا کرده و به رقم ۱۴,۶۱۱,۷۵۴ میلیون رسیده است.

اما مهمترین تغییر در صورت‌های مالی این شرکت مربوط به ردیف‌های سود و زیان است، جایی که تجارت نو با یک تغییر ریل در سال ۱۴۰۳ به سمت سودآوری حرکت کرده است.

بر اساس جدول منتشر شده در سامانه کدال، بنو در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱,۴۳۷,۵۴۳ میلیون ریال سود شناسایی کرده و از زیان به سود رسیده است. همچنین این شرکت برای هر سهم خود ۲۴۰ ریال سود محقق کرده است.

آنچه از صورت‌های مالی تجارت نو برمی‌آید، نشان از تغییرات بزرگ در عملکرد این شرکت است و ادامه این روند می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت این شرکت در بازار صنعت بیمه کشور داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.