اقدامات جدی برای ارتقای بهره وری در راه آهن

معاون وزیر راه اعلام کرد؛

اقدامات جدی برای ارتقای بهره وری در راه آهن

معاون وزیر راه و شهرسازی موضوع بهره وری و ارتقای آن در بخش حمل و نقل ریلی را اصلی مهم و اساسی دانست.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیران با بیان اینکه مدیران ریلی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند ، گفت: راه آهن مجموعه ای عظیم و سرمایه ملی است که باید به دنبال جلب اعتماد و حفظ ارزش های آن باشیم. برای آنکه راه اهن موجب قوت و توسعه اقتصاد کشور شود باید تلاش و همت خود را افزایش دهد. موضوع بهره وری و ارتقای آن در بخش حمل و نقل ریلی اصل مهم و اساسی به شمار می آید. به منظور ارتقای بهره وری مدیران ستادی و مناطق باید ستادی را به این منظور ایجاد و راه اندازی کنند. مدیران ریلی برای دستیابی به بهره وری بالا باید ارتباط خود را با لایه های کارشناسان خود گسترده کنند.
وی بر اولویت بندی کارها تاکید کرد و افزود: با توجه به حجم بالای پروژه ها و فعالیت ها در راه آهن بایستی مهمترین کارها در اولویت قرار گیرد زیرا منابع اعتباری ما بسیار محدود است. اگر بخواهیم همه کارها را همزمان پیش ببریم راه دچار اشتباه و خطا خواهیم شد. در راه آهن نیاز به هماهنگی شدید بین ادارات و واحدها و غیره هستیم . ما برای آنکه به نتایج مطلوب برسیم باید دی نفعان پروژه ها را بشناسیم و دیگر آنکه مدیریت هماهنگی را در بخش حمل بار تقویت کنیم. راه آهن برای تکمیل پروژه ها به مدیریت یکپارچه و فصل مشترک در کارها نیازمند است.
این مقام مسوول با اشاره به موضوع سنت و نوآوری در راه آهن، گفت: پایبندی به سنت خوب است اما نوآوری و ایجاد ایده های نو در این صنعت نباید فدای برخی سنت هایی شود که تغییر و تحول را مناسب نمی داند. کارهایی که روند اجرای برنامه ها را سرعت می بخشد، باید انجام شود.
مدیر عامل راه آهن به موضوع پایش که در بهره وری موثر است، اشاره کرد و افزود: مدیران ستادی و مناطق ملزم به برگزاری جلسات روزانه در اداره مربوط به خود هستند تا برنامه ها پایش شوند.
جلب اعتماد مسئولان استانی در جهت جذب اعتبارات عمرانی در سرلوحه کارها قرار گیرد. بخش خصوصی و دولت باید به سیستم راه آهن اعتماد کرده تا شاهد سرمایه گذاری های کلان در این صنعت باشیم.
محمدزاده بر توسعه ایستگاه ها همچون ایستگاه قم از لحاظ تجاری و رفاهی، سالن اجتماعات و توسعه خدمات ایستگاهی تاکید کرد.ایستگاه های راه آهن باید به مراکز بزرگ خدمات رفاهی تبدیل شوند.
وی همچنین به مساله بروکراسی حداقل،سرعت زیاد وکارهای روان تاکید کرد. مدیران ریسک پذیر باشند و کارها را با سرعت و دقت و حذف حلقه های غیر ضروری پیش ببرند. بهره وری در وجدان انسان است بنابراین کرامت انسانی را در راس امور قرار دهیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.