خروج طلا و نقره از کشور یکی از مشکلات اساسی دولتهای ایران در ادوار مختلف بود و هر دولتی در محدوده توانایی خود میکوشید از طریق کنترل و سیاستگذاری از خروج آنها جلوگیری کند.
شما اینجا هستید
اخبار بانک
اخبار بورس
اخبار بیمه
اخبار اقتصاد کلان
قوانین دولت برای جلوگیری از خروج طلا و نقره از کشور
قوانین دولت برای جلوگیری از خروج طلا و نقره از کشور

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین، دولت ایران در اواخر دوره قاجار برای جلوگیری از حملونقل طلا و نقره به خارج تصمیماتی را اتخاذ و مواد ذیل را در ۱۱ مهرماه ۱۳۰۰ به ماموران مرزی ابلاغ کرد:
1) ماموران سرحدی اعم از کشوری و لشکری موظفند که مسافران و دیگران را که به خارج مسافرت میکنند، با کمال دقت، تفتیش و محمولات زر و سیم آنها را ضبط کنند.
2) کسانی که متصدی حمل طلا و نقره به خارج هستند در صورتیکه محمولات خود را پنهان کنند، تنبیه شوند.
3) اجزا و کارکنان سفارتخانههای خارجی از تفتیش مستثنی هستند.
با وجود آنکه، این مواد قانونی وضع شده و اجرا میشد، طلا و نقره همواره بهطور مستقیم و از راههای مختلف وارد بغداد میشد.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاداخبار مرتبط
.
.
.
.
اخبار بانک
اخبار بورس
اخبار بیمه
اخبار اقتصاد کلان
تصویری
| نوع ارز | قیمت خرید | قیمت فروش |
|---|---|---|
| درهم | 399،800 | |
| دلار | - | 1،626,600 |
| لیر | 34,100 | |
| پوند | 1,980,100 | |
| یوان | 210,000 | |
| یورو | 1،715,400 |
| نوع سکه | قیمت خرید | قیمت فروش |
|---|---|---|
| سکه امامی | 1,984,850,000 | |
| سکه تمام | 1,885,800,000 | |
| سکه نیم | 998,400,000 |























































































