پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی در واحدهای پستی سراسر کشور رایگان شد

پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی در واحدهای پستی سراسر کشور رایگان شد

چهارشنبه, دسامبر 27, 2017 - 13:57 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سخنگوی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: خدمات مربوط به پیش ثبت نام و نوبت گیری در واحدهای پستی دولتی برای ارایه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی رایگان شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز پنجم دی ماه با انتشار عکسی از حضور خود در یکی از مرکزهای پستی در تهران و دیدار با مردم مراجعه کننده برای دریافت خدمات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: روند ثبت نام از مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند مطلوب نیست.
وی در صفحه اینستاگرام خود به چند اشکال اشاره کرد و نوشت: نخست اینکه در مرحله پیش ثبت نام هر چند این امکان به صورت الکترونیکی و رایگان برای مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفتر پستی و چه در دفترهای پیشخوان، مبالغی دریافت می‌شود که نظام مند نیست.
وی افزود: یکی از بانوان اظهار می‌کرد که برای مرحله پیش ثبت نام در دفتر پیشخوان از وی بیست و پنج هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌ای چهار هزارتومانی اخذ می‌شد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: از مدیرعامل پست خواستم که در دفترهای شرکت ملی پست رایانه هایی تعبیه و این امکان فراهم باشد تا مردم شخصی بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و یا اینکه در صورت نداشتن توانمندی از کمک سایرین استفاده کنند، همچنین اطلاع رسانی در این خصوص که پیش ثبت نام از طریق خود افراد با استفاده از اینترنت رایگان است، در دفاتر پستی صورت گیرد.
براساس اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدحسن ترابی در این باره گفت: به دنبال بازدید روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه پستی جنوب غرب تهران و بررسی روند ارائه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و همچنین براساس تصمیم جدید مدیران ارشد شرکت ملی پست ارایه خدمات مربوط به پیش ثبت نام و نوبت گیری کارت هوشمند ملی در واحدهای پستی سراسر کشور به صورت رایگان انجام می شود.
وی عنوان کرد: امکانات لازم اعم از رایانه و خطوط ارتباطی در محل های مناسب واحدهای پستی ارایه دهنده خدمات کارت هوشمند ملی در سراسر کشور قرار گرفته است تا متقاضیان بتوانند پیش ثبت نام را شخصی و بدون پرداخت هزینه نیز انجام دهند.
مدیر کل روابط عمومی شرکت ملی پست افزود: همچنین متقاضیان می توانند در صورت نیاز، پیش ثبت نام را در میز خدمت (مستقر در واحدهای پستی) و با همکاری کارکنان پست انجام دهند.
ترابی ادامه داد: فرآیند ثبت نام کارت هوشمند ملی از طریق سامانه سازمان ثبت احوال کشور نیز به صورت رایگان انجام می شود.
وی به راه اندازی نخستین ایستگاه سیار تحویل کارت هوشمند ملی در استان مرکزی طی هفته جاری اشاره کرد و افزود: به زودی در سایر استان های کشور نیز ایستگاه های سیار ثبت نام و تحویل این کارت دایر می شود.
مدیر کل روابط عمومی شرکت ملی پست در ادامه موضوع الزام ارایه خدمات مربوط به عکاسی در واحدهای ثبت نام کارت هوشمند ملی را یاد آور شد و گفت: براساس تاکید سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر ضرورت ثبت دقیق و به روز اطلاعات هویتی افراد، عکس کارت هوشمند ملی باید در لحظه ثبت نام از متقاضی گرفته و همراه با سایر مدارک به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال ارسال شود.
به گزارش ایرنا، سوم دیماه امسال سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون 30 میلیون و664 هزار و 596کارت هوشمند ملی صادر شده است.
سیف‌الله ابوترابی ادامه داد: تاکنون 32 میلیون و 800 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی پیش ثبت نام کرده و از این تعداد تاکنون 28 میلیون و 725 نفر کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.
وی از هموطنانی که مرحله پیش ثبت نام برای کارت هوشمند ملی را انجام داده اند خواست که برای گرفتن کارت خود مراجعه کنند به این دلیل که بعد از یک هفته سریال کارت های قبلی باطل می شود.
ابوترابی بیان کرد: تا پایان سال 96 تمام کارت های ملی نمونه قدیم که تاریخ اعتبار آنها 29 اسفند سال 96 و قبل از آن است از اعتبار خارج خواهد شد و از فروردین 97 علاوه بر اینکه این کارت‌ها اعتبار ندارند هیچ نوع خدمتی هم با آنها قابل ارائه نخواهد بود.
وی ادامه داد: با هماهنگی هایی که انجام شده قرار شد برای تمام کسانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی خود پیش ثبت نام را انجام داده اند، گواهی صادر شود و با در دست داشتن این گواهی می توانند خدمات دریافت کنند اما کسانی که این پیش ثبت نام را انجام نداده باشند و تاریخ اعتبار کارت نمونه قدیم آنها نیز به اتمام رسیده باشد، نمی‌تواند از سال 97 هیچ خدمتی را با این کارت دریافت کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.