باید مشکلات برون مرزی و بانکی حل شود

برای خروج از رکود

باید مشکلات برون مرزی و بانکی حل شود

چهارشنبه, می 18, 2016 - 14:46 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

باید مشکلات برون مرزی و بانکی حل شوداخبار پولی مالی- متاسفانه هنوزدر وضعیت ساخت و ساز کشور هیچ گونه تحرکی مشاهده نمی شود.

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، رضی حاجی آقامیری - رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه رکود همچنان بر اقتصاد کشور حاکم است؛ اظهار کرد: باتوجه به اطلاعات به دست آمده از صنوف مختلف، به مانند گذشته رکود اقتصادی بر بخش های خرد و کلان کشور سایه افکنده است.

رضی حاجی آقامیری افزود: البته انتظار نمی رفت که خروج از رکود به سرعت اتفاق بیفتد و فضای اقتصادی کشور دچار تحولات شگرفی شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور خروج از رکود، در ابتدا باید بخش صادرات کشور رونق یابد؛ گفت: به منظور تحقق این امر باید تمام مشکلات برون مرزی کشور من جمله مسائل بانکی با اتخاذ تدابیر مناسب حل و فصل شود.

آقامیری در پاسخ به این پرسش که نشانه های خروج بخش های خرد و کلان اقتصاد کشور از رکود چیست؛ گفت: نمی توان در رابطه با این موضوع سازو کار مشخصی تعریف کرد؛ لازم است آماری معتبر و مستند از مجامعی که فعالان اقتصادی گرد هم می آیند، جمع آوری کرد تا به درک درستی از شرایط اقتصادی کشور نایل شد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در جلسات هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، عمدتا فعالان اقتصادی از جزئیات و شرایط کسب و کار خود خبر می دهند که از اعتراضات و انتقادات آن ها به شرایط فعلی، می توان دریافت که هنوز گشایشی در امور جاری مملکت ایجاد نشده است.

به گفته وی؛ متاسفانه هنوزدر وضعیت ساخت و ساز کشور هیچ گونه تحرکی مشاهده نمی شود و مطابق با آمارهای منتشر شده، در مقوله تجارت خارجی نیز شاهد رونق چشمگیری نیستیم و رکود همچنان به قوت خود باقی است.

آقامیری معتقد است: امور مربوط به بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی فعال در حوزه تولید و صادرات کشور نیز با تحولی مواجه نشده است که در این راستا به منظور دستیابی به شرایط مطلوب، نیاز مبرم به برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر مناسب از جانب مسئولان بخش دولتی و خصوصی به شدت احساس می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.