تبدیل تهدید فیش های حقوقی به فرصت با مدیریت صحیح

تبدیل تهدید فیش های حقوقی به فرصت با مدیریت صحیح

شنبه, ژولیه 9, 2016 - 15:08 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

از آنجایی که بانک ها به عنوان محلی که به منابع زیادی دسترسی دارند در ذهن مردم نقش بسته اند، به طور طبیعی واکنش به اقدامات آن ها نیز بیشتر است.

  به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از اخبار پولی مالی، محمد عباس نیا- کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که چرا در جریان انتشار فیش های حقوقی نظام بانکی مورد هدف قرار گرفت گفت: اینکه این موضوع از نظام بانکی کشور شروع شده و فشارها بر این نظام بسیار بالا است؛ به این علت است که حساسیت وافری بر بانک ها به عنوان یک نهاد واسط سرمایه های مردم وجود دارد.

عباس نیا ادامه داد: از آنجایی که بانک ها به عنوان محلی که به منابع زیادی دسترسی دارند در ذهن مردم نقش بسته اند، به طور طبیعی واکنش به اقدامات آن ها نیز بیشتر است. علاوه براین گستردگی بانک ها در سطح کشور و ارتباطی که با عموم جامعه دارند به افزایش حساسیت به نظام بانکی دامن می زند.

وی با بیان اینکه تاثیر انتشار فیش های حقوقی به نحوه مدیریت این قضیه بستگی دارد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین سرمایه های بانک مقوله اعتماد است و در چنین شرایطی این مسئله می تواند به یک بحران تبدیل شود. البته می توان با یک مدیریت صحیح این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

عباس نیا گفت: افشای فیش های حقوقی تهدیدی برای اعتماد نظام مالی محسوب می شود. حال سوال اینجاست که چگونه می توان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرد؟ این مسئله به نحوه مدیریت این موضوع و اینکه چطور باید با این قضیه ریشه ای برخورد کرد، مربوط است.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت شرکتی یکی از مکانیزم هایی است که اگر به نحو درستی در کشور پیاده سازی شود، کمتر شاهد اینگونه رویدادها خواهیم بود؛ گفت: در رابطه با حاکمیت شرکتی مطالعات زیادی صورت گرفته اما کمتر به طورعملیاتی وارد فضای اجرایی شده است. لازم است نه تنها در نظام بانکی بلکه در تمام نهادهای مالی این مسئله رعایت شود اما متاسفانه تا به امروز شاهد این اتفاق نبوده ایم. حاکمیت شرکتی از جمله فرایندهایی است که اگر در نظام مالی کشور صورت گیرد، تهدیدات موجود را به فرصت تبدیل می کند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: با اعمال و اجرای حاکمیت شرکتی، زیرساخت ها و بسترهای قانونی و عملیاتی بانک ها قوی تر شده و این موضوع می تواند اعتماد مضاعف ایجاد کند. همچنین این امر در سودآوری بانک ها و ورود آن ها به فضای بین المللی کمک کننده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش های موجود در مسیر ورود بانک ها و سایر موسسات به نظام مالی بین المللی عدم اجرای حاکمیت شرکتی است؛ اذعان داشت: درصورت اجرای درست این سیاست می توان تهدیدهای موجود را حل و فصل کرد.

عباس نیا گفت: چنین رویدادهایی به عنوان یک چالش برای هر سازمان و نهادی تلقی می شود و آنچه که در اینجا حائز اهمیت است؛ نحوه مدیریت صحیح بحران خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.