رونق و توسعه ابزارهای مالی در فاینکس ۲۰۱۹

رونق و توسعه ابزارهای مالی در فاینکس ۲۰۱۹

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران با تاکید بر حضور فعال بازارهای پول و بیمه در کنار بازار سرمایه در دوازدهمین دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه ، به آموزش ابزارهای نوین بورسی در این نمایشگاه تاکید کرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،روح اله حسینی مقدم، معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران در گفتگو با سنا، مشارکت بیشتر فعالان سه حوزه بانک،بیمه و بورس را در فاینکس ۲۰۱۹ الزامی دانست و به تبادل نظر میان این گروه ها تاکید کرد.

حسینی مقدم  در ادامه گفت: بسیاری از واحدهای تجاری و سرمایه گذاری به دنبال مکانی هستند تا بتوانند خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و زمینه ساز توسعه آن محصولات شوند. از این رو فضای تعاملی نمایشگاه با رویکرد معرفی ابزارهای نوین می تواند بهترین گزینه باشد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین این مکان می تواند فضای معرفی استارت آپ های مهم کشور باشد. با توجه به اینکه استفاده از خدمات استارت آپی میان مردم رواج قابل توجهی داشته است، استارت آپ های نوپا می توانند با حضور در فاینکس ۲۰۱۹ به معرفی خدمات خود به مردم بپردازند.

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران با تاکید بر اینکه ورود ابزارهای جدید به بازار سرمایه از مهمترین اقدامات نهاد ناظر در سال ۹۷ بوده است، گفت: در سال ۹۷ ابزارهایی نظیر آتی روی سبد سهام در بورس تهران رونمایی شد. همچنین معاملات الگوریتمی به عنوان یک روش نوین بازارگردانی در بازار سهام آغاز شد. از این رو جذب سرمایه گذاران جدید در این حوزه ها و آموزش این ابزارها در نمایشگاه می تواند اثرات بسیاری بر افزایش تعمیق بازار داشته باشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هرچه قوی تر برگزار شود و مشارکت بیشتر فعالان را یه همراه داشته باشد، قطعا به توسعه اقتصاد کلان کمک خواهد کرد .

حسینی مقدم توضیح داد: این وظیفه، به عهده سیاستگذاران هر سه بازار است ، همچنین نهادهای مالی و فعالان بازار نیز وظیفه دارند محصولات خود را در نمایشگاه عرضه  و افراد را تشویق کنند تا به سرمایه گذاری در این بازار بپردازند .

معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران همچنین در خصوص ارزیابی خود از دوره های قبلی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: این نمایشگاه، از آغاز تاکنون، هرسال بیش از قبل؛  توسعه پیدا کرده و استقبال بیشتری از آن شده است .

وی افزود: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نباید منحصر به کسانی باشد که به بازار سرمایه متصلند و با آن آشنایی دارند؛ لذا برای این نمایشگاه، باید به نحوی سرمایه گذاری و اولویت بندی شود که افراد خارج از این بازار هم جذب شوند و محصولات خود را عرضه کنند .

این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه دوازدهم، تجربه ۱۱ سال فعالیت نمایشگاهی در سال های مختلف را با خود به همراه دارد، می تواند در تحقق اهداف مهم اقتصادی در آینده نقش بسزایی داشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.