بازنگری طراحی راه‌های شهری در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد

بازنگری طراحی راه‌های شهری در مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد

دوشنبه, اوت 26, 2019 - 15:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

ششمین جلسه شورای تخصصی حمل و نقل مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد و موضوع امکان‌سنجی و بازنگری آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری بر اساس اصول حمل ‌ونقل پایدار مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این جلسه موضوع ارزیابی توان سرمایه‌گذاری کشورهای توسعه یافته و ایران در زمینه زیرساخت‌های حمل‌ ونقل و همچنین بررسی توان اقتصاد ملی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هایی نظیر قطارهای سریع‌السیر با محوریت ظرفیت‌های اقتصاد ملی، مورد بحث قرار گرفت.

براساس این گزارش، در این نشست به سهم ۰/۹ درصدی تولید ناخالص داخلی در ایران جهت حمل و نقل اشاره و تصریح شد که از آنجائی که تولید ناخالص داخلی کشور نسبت به برخی کشورها عدد پایینی است، توان کشور ما در ایجاد زیرساخت‌های جدید و نگهداری از زیرساخت‌های موجود عدد بسیار پایینی است و این عدد اندک نیز بر مبنای اولویت‌های واقعی تخصیص داده نمی‌شود.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌ها، در این نشست همچنین با اشاره به اعتبار قابل تخصیص به بخش حمل‌ ونقل، عنوان شد که براساس این شرایط، نمی‌توان وقوع اتفاق خاص و فوق العاده‌ای را برای انجام پروژه‌های حمل ‌ونقلی متصور شد و برای افزایش سهم سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ ونقل باید توان اقتصاد افزایش پیدا کند.

همچنین در این جلسه تاکید شد که در عرصه حمل و نقل کشور باید پروژه‌هایی اجرا شود که تاثیر آن بر رشد اقتصاد ملی از پیش تعیین شده و اثر مثبت آن قطعی باشد و براین اساس پروژه‌ای بدون در نظر گرفتن منابع تعریف نشود، ضمن آنکه پروژه‌های ناتمام در این بخش نیز باید تعیین و تکلیف شود.

بازنگری طراحی راه‌های شهری بعد از ۲۰ سال

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موضوع دیگری که در ششمین جلسه شورای تخصصی حمل و نقل مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد، امکان‌سنجی و بازنگری آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری بر اساس اصول حمل ‌ونقل پایدار بود.

در ادامه این نشست طرح بازنگری آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری ایران با توجه به اینکه از سال ۱۳۷۵ مورد ارزیابی قرار نگرفته، مطرح و بررسی شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.